داستانی چینی-آمریکایی درباره دوران جویندگان طلا به سینما می‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۲
در جشنواره شانگهای مطرح شد؛

داستانی چینی-آمریکایی درباره دوران جویندگان طلا به سینما می‌آید

بنا به خبری که اولین بار در فستیوال فیلم شانگهای مطرح شده است، فیلمی سینمایی با محوریت حضور مهاجران چینی در میانه قرن 19 میلادی در سواحل غربی آمریکا ساخته می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، آلن تیلور کارگردان پرکار سینما و تلویزیون آمریکا، کار ساخت درامی ماجراجویانه با نام «کوه طلا» درباره دوران خشن هجوم جویندگان طلا به سانفرانسیسکو را برعهده گرفت.

قصه «کوه طلا» در حدود سال‌های دهه ۵۰ قرن ۱۹ می‌گذرد و داستان آن درباره یک بیوه زیرک و دختری است که او از چین به آمریکا آورده است. این دو با نزدیک شدن به همدیگر و تشکیل ساز و کاری، مردان از همه‌جا بی‌خبر را با وعده ازدواج اغفال می‌کنند.

میشل یئو بازیگر رزمی‌کار مالزیایی از جمله بازیگرانی است که گفته می‌شود در این فیلم هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان تهیه‌کننده حضور پیدا خواهد کرد. یئو در سال ۲۰۰۰ برای بازی در «ببر خیزان، اژدهای غران» کاندید بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن شده بود. جین وو و برندن دنه‌هی نیز از جمله تهیه‌کنندگانی هستند که نامشان در ارتباط با این پروژه مطرح است.

آلن تیلور درباره این اثر گفت: «کوه طلا» تم مشترک حماسی و تاریخی میان آمریکا و چین دارد ولی در قلبش یک داستان صمیمانه انسانی درباره دو زن است که با نیروهایی فراتر کنترلشان درگیر هستند. این اثر نشان می‌دهد چطور ستیز میان فرهنگ‌ها می‌تواند به خشونت منجر شود و یا از سوی دیگر به رابطه‌ای عمیق بینجامد.

جین وو، تهیه‌کننده این اثر نیز گفت: بسیار خوشحالم که می‌توانیم این برش تاریخی مشترک میان چین و آمریکا را روی پرده‌های سینما بیاوریم تا تماشاچیان بیشتری از تاثیر مهاجران چینی روی جامعه آن دوران آمریکا خبردار شوند.

اولین بار این نام پروژه توسط آلن تیلور در پنلی در فستیوال فیلم شانگهای مطرح شد.

نام تیلور به واسطه کارگردانی برخی از قسمت‌های تحسین شده سریال‌های مختلف شناخته می‌شود. او در سال ۲۰۰۷ جایزه امی را برای کارگردانی یکی از اپیزودهای سریال « سوپرانوز» به خود اختصاص داد و بعدها برای کار در آثار دیگری چون «بازی تاج و تخت» و «مد من» نامزد این جایزه شد.

تیلور ساخت فیلم‌هایی چون «نابودگر: پیدایش»(۲۰۱۵) و «ثور: دنیای تاریک»(۲۰۱۳) را نیز در کارنامه خود دارد.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است