«صبح جمعه با شما» حرف دل مردم را می‌گوید/ اضافه شدن چند آیتم نمایشی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱
ساجد قدوسیان در گفتگو با صبا:

«صبح جمعه با شما» حرف دل مردم را می‌گوید/ اضافه شدن چند آیتم نمایشی

تهیه کننده «صبح جمعه با شما» با تاکید بر اینکه این برنامه رادیویی همیشه حرف دل مردم را می گوید از اضافه شدن چند آیتم جدید خبر داد.
ساجد قدوسیان تهیه کننده برنامه «صبح جمعه با شما» که از رادیو ایران روی آنتن می رود در گفتگو با خبرنگار صبا مطرح کرد: پس ازگذشت سال ها از پخش این برنامه فکر می کنم نیازی به تعریف نباشد چراکه از هر فردی که خیلی هم رادیو گوش ندهد سوال کنی در روزهای جمعه چه برنامه ای از رادیو پخش می شود از «صبح جمعه با شما» نام می برد.
 
تهیه کننده «صبح جمعه با شما» معتقد است دلیل استقبال مخاطبان از برنامه این است که در کنار مردم است و حرف دل آنها را می گوید.
وی افزود: همچنین فضای شاد و زبان کمدی انتقادی که برنامه دارد باعث شده مردم احساس کنند برنامه از آنِ خودشان است. در ساعت پخش برنامه هزاران پیامک از جانب مردم در مورد اتفاقات جامعه و نکات برنامه به دست مان می رسد که از آنها برای ساخت برنامه استفاده می شود. در برنامه فقط مسئولان نقد نمی شوند بلکه مباحثی که مربوط به خود مردم هم می شود در قالب نمایش به صورت غلو شده مورد بررسی و نقد قرار می گیرد.
 
این برنامه ساز رادیو با بیان اینکه گروه های مختلفی روی برنامه «صبح جمعه با شما» کار کرده اند، اظهار کرد: ساخت برنامه «صبح جمعه با شما» مدتی متوقف شده بود و در سال های ساخت برنامه با نام های مختلفی پخش می شد ولی از اردیبهشت ۹۷ با ایجاد تغییراتی در برنامه و با پیشنهاد مدیر شبکه با نام «صبح جمعه با شما» روی آنتن رفت. حضور تیم های سازنده مختلف هیچ گاه ضربه ای به ماهیت برنامه نزد، بلکه پرمخاطب شدن آن مدیون حضور هنرمندان مختلف است و اینکه همیشه سعی کرده زبان مردم باشد و موضوعات مختلف را به شیوه طنز مطرح کند.
 
قدوسیان در پاسخ به این پرسش که آیا منع حضور پیشکسوتان برای آنها پیش آمده است، عنوان کرد: ما نه تنها مانعی برای حضور پیشکسوتان در برنامه نداریم بلکه با دعوت مدیر گروه، مدیر شبکه و من از همه پیشکسوتانی که به نحوی در سال های گذشته با این برنامه کار می کردند و یا کسانی که مردم علاقه داشتند در برنامه حضور پیدا کنند، از آنها درخواست کردیم که دوباره در کنار ما قرار بگیرند.
 
وی افزود: عده ای از پیشکسوتان به جمع ما پیوستند و عدی ای دیگر چون با روزهایی که ما برنامه را ضبط می کنیم، هماهنگ نشدند متاسفانه نتوانسند در برنامه حضور پیدا کنند.
 
به گفته تهیه کننده «صبح جمعه با شما» که از چهار سال پیش تهیه کنندگی و سردبیری آن را برعهده دارد، ساخت این برنامه سنگین تمام هفته وقت می گیرد تا جمعه روی آنتن رود زیرا این برنامه یکی از پر پرسوناژترین های رادیو است که ۵۴ نفر عوامل دارد.
قدوسیان درباره بخش های مختلف برنامه توضیح داد: اساس و پایه متن هایی که در برنامه استفاده می شود از خبرهای روز جامعه است که با زبان طنز مطرح می شود و قصد ما این است که مسایل را به گوش مسئولان برسانیم. پخش آیتم های مختلف نیز در برنامه داریم که این آیتم ها با شخصیت و تیپ ها شکل می گیرند و شخصیت ها خود را به مردم معرفی می کنند. علاوه بر آیتم های خبری با نام های «اتاق خبر»، «آنها چه می گویند و ما چه می گوییم» و «شنیدی چه خبر داریم»، به تازگی بخش هایی که به صورت غلو شده از دل جامعه بیرون می آیند با نام های «شنیدی؟ چیو؟»، «باشگاه بیکاران بلاتکلیف»، «پرویز زبل» و «استاد جذاب» را به برنامه اضافه کرده ایم.
 
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که با شروع فصل تابستان برنامه ای برای ضبط برنامه در خارج از استودیو دارید یا نه، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تصمیم داریم برنامه را خارج از استودیو و در یکی از سالن های فرهنگی تهران ضبط کنیم. مخاطبان علاقه مند به این برنامه می توانند در محل ضبط حاضر شوند و حتی در ضبط برنامه نیز مشارکت داشته باشند.
 
«صبح جمعه با شما» به تهیه کنندگی و سردبیری ساجد قدوسیان روزهای جمعه از ساعت ۹:۳۰ به مدت ۱۵۰ دقیقه از رادیو ایران پخش می شود.
سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است