مسابقه کشف استعداد بچه‌ها هم آمد/ تفاوت‌های «نوستاره» و «عصر جدید» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۷

مسابقه کشف استعداد بچه‌ها هم آمد/ تفاوت‌های «نوستاره» و «عصر جدید»

مسابقه کشف استعداد در حوزه کودک و نوجوان با عنوان «نوستاره» از چهارم تیر ضبط خود را در جزیره کیش آغاز می کند.
به گزارش خبرنگار صبا، نشست خبری «نوستاره» مسابقه کشف استعداد در حوزه کودکان و نوجوانان روز یکشنبه ۲ تیرماه با حضور محسن احتشامی طراح و مجری طرح و کارگردان هنری، بهنام صادقی نماینده مجموعه آوای خلیج فارس که تهیه کنندگی مسابقه را برعهده دارد، مهیار مجیب و نیلوفر امینی فر مجریان برنامه و الهه رضایی و بهنام صفاریان از داوران مسابقه در بنیاد بیدل دهلوی (تماشاخانه سیمرغ) برگزار شد.
در ابتدای این نشست محسن احتشامی مجری طرح و کارگردان «نوستاره» درباره چگونگی شکل گیری مسابقه مطرح کرد: بنده و تیم اجرایی موسسه فرهنگی و هنری یکتااندیشان برنا مسابقه کشف استعداد ایرانی را در سال ۹۳ با نام «ویترین» طراحی کرده و ساختیم. ساخت «ویترین» در آن سال بسیار سخت بود به علت آنکه تا آن روز مسابقه ای به آن شکل نداشتیم. «ویترین» را در شبکه نمایش خانگی پخش کردیم چون در تلویزیون شرایط برای پخش اینگونه مسابقات مهیا نبود. متاسفانه هیچ وقت عنوان نشد ساخت مسابقات استعدادیابی از کجا شروع شد و اگر مسابقه ما نبود «عصر جدید» هم به وجود نمی آمد.
وی با بیان اینکه مسابقات استعدادیابی باید در حوزه کودک و نوجوان ساخته شود تا معنای کشف استعداد به درستی بیان شود، گفت: برنامه ریزی های چندماهه و تولید یک برنامه هزینه های را شامل می شود که اگر مسابقه نیز باشد هزینه اش چند برابر می شود به همین منظور «نوستاره» که قرار است در ۲۰ قسمت ساخته شود با حمایت مجموعه آوای خلیج فارس ساخته می شود.
احتشامی در بخش دیگر نشست اعلام کرد: از بین فیلم های ارسال شده از سوی علاقمندان، هیات انتخاب مسابقه ۹۸ نفر را با دو رده سنی ۵ تا ۱۰ سال و ۱۱ تا ۱۶ انتخاب کردند که با یکدیگر رقابت می کنند.
کارگردان هنری «نوستاره» درباره داوران مسابقه مطرح کرد: حضور الهه رضایی در هیات داوران با سال ها تجربه و تخصص در زمینه کودک و نوجوان نو اتفاق خوبی بود. بهنام صفاریان از دیگر داوران مسابقه هستند که تخصص وی در حوزه موسیقی است. یاسر خاسب که در رشته بازیگری، حرکات فرم و بدن و ورزشی تخصص دارد از دیگر داوران ما است که به دلیل حضور در خوزستان نتوانست در نشست شرکت کند. نیلوفر امینی فر مجری و برنامه ساز و مهیار مجیب که سال ها در زمینه کودک فعالیت کردند از مجریان برنامه هستند.
احتشامی با اشاره به اینکه بحث روانشناسی کودک برای این مسابقه مهم است، عنوان کرد: حذف شدن بچه ها در مسابقه می تواند به آنها ضربه بزند به همین دلیل برخلاف تمام مسابقات، اجرای بچه ها را متوقف نمی کنیم. در انتها دو نفر در هر قسمت انتخاب می شوند؛ یک کودک و یک نوجوان که انتخاب آنها برعهده داوران و تماشاگران مسابقه است.
به گفته کارگردان هنری مسابقه، روز سه شنبه ۴ تیر برنامه در کیش آغاز می شود و دو روز در هفته سه شنبه و چهارشنبه روزهای ضبط برنامه است که تا هفته اول شهریورماه ادامه دارد و از طریق شبکه نمایش خانگی و تلویزیون های اینترنتی پخش خواهد شد.
بعد از صحبت های احتشامی تیزر کوتاه مسابقه «ویترین» که در سال ۹۳ تولید و ۹۴ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد برای حاضران در نشست پخش شد.
ظاهر ما از «عصر جدید» بالاتر است
احتشامی درباره مقایسه مسابقه «عصر جدید» و این برنامه و دکور برنامه اش گفت: ما از نظر محتوا شبیه «عصر جدید» نیستیم اما از نظر ظاهر برنامه شبیه هستیم شاید هم بالاتر چراکه روی استیجی برنامه اجرا می کنیم که به جرات می توانم بگویم زیباترین در خاورمیانه است.
وی در جواب به این سوال که آیا پیش از ضبط برنامه ریزی برای کشف استعدادها و تمرین های آنها انجام داده اید، بیان کرد: از طریق فراخوانی که دادیم برای ما فیلم ارسال شد و هیات انتخاب آنها را گلچین و انتخاب کردند اما فعلا برنامه ریزی برای تمرین صورت نگرفته است.
احتشامی درباره حضور سلبریتی ها در برنامه گفت: من شخصا به عنوان کسی که کارِ اجرا می کنم و مدرس هستم، مخالف حضور سلبریتی در اجرا هستم و هرکس باید در زمینه تخصصی خود کار کند. در مختصاتی که قرار گرفته ایم بسیاری از مجریان ما دارند کنار می روند یا ممنوع الکار می شوند.
الهه رضایی نیز درباره حضور سلبریتی ها گفت: برنامه باید ارزش برنامه سازی داشته باشد و هر کس در حرفه مرتبط با خودش که در آن تخصص دارد فعالیت کند.
بهنام صادقی در پاسخ به این پرسش که در ساخت برنامه ای با این ابعاد فکر نمی کنید اتهام پولشویی به شما زده شود، مطرح کرد: هدف مجموعه ما یک حرکت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان است و امیدواریم بازخورد خوبی بگیریم.
رضایی در پاسخ به این پرسش با توجه به اینکه بچه ها در این سن شکننده هستند ملاک های انتخاب شما چیست، مطرح کرد: آنها را با توجه به گروه سنی و فعالیتی که در این سن انجام می دهند، می سنجیم.
نیلوفر امینی فر یکی از مجریان مسابقه «نوستاره» نیز در سخنانی گفت: جذابیت این مسابقه باعث شد آن را انتخاب کنم و در این مسابقه به دنبال مردم هستیم تا سلبریتی ها.
مهیار مجیب در پایان بیان کرد: قبلا کمتر به بچه ها بها داده می شد اما در حال حاضر این وضعیت بهتر شده است. باعث افتخار است در این کار حضور دارم و در کنار بچه ها هستم. این کار می تواند به استعداد بچه ها جهت بدهد و تلنگری به خانواده ها برای کشف استعداد آنها باشد.
سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است