گلوریا وندربیلت طراح مد مشهور آمریکایی درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
در 95 سالگی؛

گلوریا وندربیلت طراح مد مشهور آمریکایی درگذشت

گلوریا وندربیلت طراح مد مشهور روز دوشنبه 17 ژوئن در خانه اش در منهتن در 95 سالگی درگذشت.

به گزارش صبا به نقل از سی‌ان‌ان، گلوریا وندربیلت طراح مد سرشناس آمریکایی صبح دوشنبه ۱۷ ژوئن درگذشت. این خبر را فرزند او آندرسون کوپر
اعلام کرد.

وندربیلت در خانه اش در کنار دوستان و اعضای خانواده برای همیشه چشم از جهان فروبست.

آندرسون کوپر فرزند وی در بیانیه درگذشتش چنین نوشت: گلوریا وندربیلت یک زن فوق العاده که عاشق زندگی کردن بود و از هردوره زندگی لذت برد. او یک نقاش، نویسنده و یک طراح بود اما وی در کنار این همچنین یک مادر، همسر و دوست استثنایی هم بود. او ۹۵ سال داشت اما از هرکسی که به او نزدیک بود بپرسید آنها به شما می گویند او جوانترین، جذاب ترین و به روزترین کسی بود که آنها می شناختند.

گلوریا وندربیلت سال ۱۹۲۴ با نام کامل گلوریا لورا مورگان وندربیلت در نیویورک بدنیا آمد. او البته در فرانسه بزرگ شد. پدرش رجینالد وندربیلت وارث یک شرکت راه آهن بود و وقتی گلوریا بچه بود از دنیا رفت.

گلوریا نخستین بار وقتی که ۱۷ سال داشت در سال ۱۹۴۱ با پت دیکو یک وکیل هالیوودی ازدواج کرد. وی بعدها بین سال های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۳ همسر سیدنی لومت فیلمساز مطرح آمریکایی نیز بود. 

گلوریا وندربیلت در سال ۱۹۵۴ اولین تجربه تئاتری خود را با تولید درام رمانتیک «قو» کسب کرد. وی بعدها کتاب شعری را نیز منتشر کرد.

گلوریا وندربیلت اما در دهه ۶۰ و ۷۰ وارد عرصه مد شد. وی توانست در آن سالها موجب رونق پوشیدن شلوارهای جین آبی شود. شلوارهایی که تا پیش از آمدن او به این عرصه بیشتر مورد استفاده مردان بودند. گلوریا وندربیلت توانست با رونق پوشیدن شلوارهای جین یک امپراتوری مد ۱۰۰ میلیون دلاری بسازد.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است