جوایز انسی ۲۰۱۹ اعلام شد/ لیست کامل برگزیدگان کوتاه و بلند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰
دیشب و در مراسم پایانی

جوایز انسی ۲۰۱۹ اعلام شد/ لیست کامل برگزیدگان کوتاه و بلند

جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی سال 2019 شب گذشته به کار خود پایان داد و بهترین انیمیشن های سال شناخته شدند.

به گزارش صبا به نقل از کارتون‌برو، انیمیشن «جسمم را از دست دادم» جایزه کریستال بهترین انیمیشن بلند و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان جشنواره انسی سال ۲۰۱۹ فرانسه را از آن خود کرد.

«جسمم را از دست دادم» اثر جرمی کلاپین هر آنچه افتخار که یک فیلم مستقل می‌توانست به دست آورد را کسب کرد. این انیمشین که توسط استودیو انیمیشن سازی فرانسوی «Xilam» تهیه شده است داستان دستی را روایت می‌کند که پس از جداسازی از بدن صاحبش به دنبال خانه‌ خود می‌گردد. این انیمیشن ماه گذشته با اکران در هفته منتقدان جشنواره کن جایزه بزرگ این بخش را نیز از آن خود کرده بود. کمپانی نتفلیکس نیز در همان زمان حق پخش بین‌المللی آن را خریداری کرد.

«جسمم را از دست دادم» پس از اکران در انسی نه تنها مورد تشویق طولانی مخاطبان خود قرار گرفت که نظر مساعد بسیاری از منتقدان را نیز به خود جلب کرد. پیتر دی‌برگ منتقد ورایتی درباره این فیلم گفت: این اثر یکی از عجیب‌ترین ایده‌هایی است که تاکنون یک انیمیشن به خود دیده است؛ دستی مجروح که به دنبال جواب می‌گردد.

از سوی دیگر جایزه ویژه هیات داوران در بخش انیمیشن‌های بلند به «بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها» ساخته سالوادور سیمو از اسپانیا رسید. این فیلم روایتی است از زندگی واقعی لوئیس بونوئل فیلمساز فرانسوی و ماجرای یکی از فیلمبرداری‌های او که این اثر را به یک انیمیشن مستند سوررئال‌گونه بدل کرده است.

در بخش آثار کوتاه نیز «خاطره‌انگیز» به کارگردانی برونو کولت جایزه کریستال بهترین انیمیشن کوتاه و همچنین جایزه بهترین اثر کوتاه از نگاه تماشاگران را از آن خود کرد. «خاطره‌انگیز» یک انیمیشن استاپ‌موشن ۱۲ دقیقه‌ای است و مخاطبان خود را به دنیای نقاشی می‎برد که از آلزایمر رنج می‌برد.

جشنواره بین‌المللی انسی یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی در دنیای انیمیشن محسوب می‌شود. لیست کامل جوایز بخش کوتاه و بلند دوره سال ۲۰۱۹ این فستیوال به شرح زیر است:

آثار بلند:

جایزه کریستال برای بهترین فیلم بلند:

«جسمم را از دست دادم»/ جرمی کلاپین/ فرانسه

نشان ویژه هیات داوران:

«بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها»/ سالوادور سیمو/ اسپانیا و هلند

جایزه Contrechamp:

«دور»/ جینتس زیلبالودیس/ لاتویا

جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان:

«جسمم را از دست دادم»/ جرمی کلاپین/ فرانسه

آثار کوتاه:

جایزه کریستال برای بهترین فیلم کوتاه:

«خاطره‌انگیز»/ برونو کولت/ فرانسه

جایزه هیات داوران:

«عمو توماس: حسابداری برای یک عمر»/ رجینا پسوآ/ کانادا، فرانسه و پرتغال

نشان ویژه هیات برای داوران برای مایه اجتماعی قابل‌توجه:

«نسل من»/ لودویک هوپلین/ فرانسه

نشان ویژه هیات برای داوران قصه‌گویی قدرتمند:

«راندن»/ پدرو کاساوچیا/ آرژانتین و فرانسه

جایزه Jean-Luc Xiberras برای فیلم اول:

«Deszcz»/ پیوتر میلزارک / لهستان

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است