هیچ صحنه ای از «دلدار» حذف نشد/ انتقاد بهزاد فراهانی از دستمزد نوید محمدزاده! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
در نشست خبری «دلدار» مطرح شد:

هیچ صحنه ای از «دلدار» حذف نشد/ انتقاد بهزاد فراهانی از دستمزد نوید محمدزاده!

هیچ صحنه ای از «دلدار» حذف نشد/ انتقاد بهزاد فراهانی از دستمزد نوید محمدزاده!

به گزارش خبرنگار صبا، نشست خبری سریال «دلدار» کاری از برادران محمودی عصر چهارشنبه ۲۲ خرداد در سازمان صداوسیما برگزار شد.

نوید محمودی کارگردان، مهران نائل، سوگل خلیق، نیما رئیسی، بهزاد فراهانی، علیرضا آرا، شادی مختاری، محمدحسین رمضانلو، آزیتا ایرایی نویسنده در این نشست حضور داشتند.

نوید محمودی کارگردان در ابتدای این نشست گفت:  زمانی که در کار هنر حضور دارید یکی از مهمترین مسائلی که برایتان جذاب است این است که مخاطبان چه طور با سریال یا فیلمتان برخورد می کند و من از بازخوردها ذوق می کردم.

وی درباره دلیل ساخت سریال برای تلویزیون توضیح داد: «دلدار» دومین سریال پرمخاطب در ماه رمضان شد و زمانی که  با شبکه سه روبرو هستید انتخاب اول است و باید منطقی برخورد کرد. وقتی «دلدار» دوم می شود یعنی درصد زیادی از مخاطبان را با خود همراه کرده است و این با کمک همراهان این سریال ممکن شد.
بهزاد فراهانی بازیگر این سریال نیز گفت: ظاهرا در این جمع من قدیمی ترین فرد صداوسیما هستم و به همین میزان هم دلخورم. میدان کار تضعیف شده و وقتی کار برای مردم است باید بیشتر به آن توجه شود و وقت آن است که درام نویسان حرکتی کنند.
وی افزود: این کار را کار شریفی دیدم و وقتی وارد کادر این سریال شدم بچه هایی را دیدم که صاحب خرد هستند و رفتار برادران محمودی با گروهشان رفتار بسیار خوب و قابل ستایشی بود. در این مدت سریال تماس های دلگرم کننده ای داشتم و همین که مورد مهربانی مردم هستیم قابل ستایش است.

آزیتا ایرایی نویسنده این سریال نیز درباره نگارش فیلمنامه این سریال اذعان کرد: نگارش این فیلمنامه ۸ تا ۹ ماه به طول انجامید و همه فیلمنامه اجرا
شد. گرچه شاید مواقعی از حس و حال راضی نبودم و شاید در بازیگران فرعی اتفاقاتی که می خواستیم نیفتاد ولی همکاری خوبی با برادران محمودی داشتم که شاید تکرار نشود.

 نوید محمودی نیز در ادامه گفت: در این سریال به چیزهایی تاکید کردیم که یکی از آن ها عصبانیت های آنی ماست. اتفاقات لحظه ای و عصبانیت های لحظه ای ممکن است منجر به هر چیزی شود و می خواستیم در سکانس هایی غلبه بر آن را نشان دهیم. در این سریال یک سکانس هم حذف نشد و نکته ای نبود که از ما بخواهند آن را حذف کنیم.
او در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر انتخاب محمدرضا غفاری به عنوان بازیگر نقش اصلی اذعان کرد: از انتخاب او و همه بازیگران راضی هستم و نقشی که از او می خواستم به ثمر نشست و هرکدام از کاراکترها در این سریال بهترین نقش را از خود نشان دادند.
محمودی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره نقد های او گفت: ما کشوری در حال تحریمیم و وقتی خبرگزاری مانند مهر همه سریال ها را به بدترین شکل نقد می کنند چه دلیلی دارد؟ ما سریال را برای مردم می سازیم و وقتی «برادرجان» را ۵۱٪ مردم دوست دارند چرا خبرگزاری مهر این سریال را این میزان می زند؟ ما وقتی سریالی را پخش می کنیم ‌مردم از آن رضایت دارند، چرا باید اینطور به آن نقد شود؟
او ادامه داد: سریال حضرت یوسف پربیننده ترین سریال شد پس چرا باید بگویم با اینکه در انتها می دانیم قصه چه می شود  چنین  سریالی ساخته شد که انتهای آن را بدانیم؟
محمودی درباره تفاوت تلویزیون و سینما در نشان دادن موضوعات گفت: من جزو افرادی هستم که می گویم اگر به کودکی تجاوز می شود نباید در تلویزیون نشان داده شود چون قبح آن ریخته می شود. مخاطب تلویزیون با سینما متفاوت است و نباید در این رسانه چیزهایی که در سینما مطرح می شود به این صراحت بیان شود، چون تلویزیون در خانه متعلق به همه است و باید موضوعات به شکلی نمایش داده شود که به ثمر برسد.

این کارگردان درباره بحث کارآفرینی در این سریال اذعان کرد: مثل سریال قبلی مان؛ «سایه بان» به این موضوع توجه نکردیم ولی به آن اشاره داشتیم.

کارگردان «دلدار» درباره روابط پسر و دختر در این سریال اذعان کرد: ما سعی کردیم بگوییم در جامعه ما اگر دختران و پسران با هم روابطی دارند به خانواده خود اطلاع دهند. سعی کردیم روابط دختر – پسری را در چارچوب خانواده شرح دهیم چون این روابط آزار روحی زیادی دارد و اگر به خانواده بگویید شاید عوارض آن کمتر باشد.

نوید محمودی درباره طولانی شدن داستان این سریال توضیح داد: سعی کردیم در بهترین شکل این قصه را شرح دهیم و طوری روایت کنیم که از  ۳۰ قسمت بیشتر نشود.
در ادامه نشست بهزاد فراهانی مقصر پایین آمدن سطح کیفی سریال ها را مدیران تلویزیون دانست و افزود: ما می دانیم حد فاصله «هزاردستان» علی حاتمی تا سریال ها حال حاضر تلویریون بسیار زیاد است. اگر درام نویسی به مشکل خورده است تلویریون مقصر است. مشخص است که «هزاردستان» و «امام علی» یکه تازه هستند و نمی شود آن را با سریال های الان مقایسه کرد.
یک میلیارد برای نوید محمدزاده، ۲۰ میلیون برای بهزاد فراهانی

او اضافه کرد: چه میزان دستمزدها بالارفته که دستمزد نوید محمدزاده یک میلیارد است و دستمزد من با این سابقه کار ماهی ۲۰میلیون است؟ این به دلیل ندانم کاری مسئولان است. برای همین دستمزدها در این شرایط است که نمی توان خروجی خوبی داشت.

محمودی در این باره اذعان کرد: تلویزیون باید سریال هایی کم خرج شبانه بسازد، در عین حال باید سریال های پر هزینه ای مثل یوسف پیامبر و امام علی هم داشته باشیم.

ماجرای نوشتن سکانس توسط بازیگران

مهران نائل بازیگر «دلدار» درباره متن این سریال گفت: نکته مثبت در فیلمنامه دلدار پرداخت شخصیت های آن بود که من در نقش خودم بسیار از آن راضی بودم. برای من حضور در این کار تجربه خوبی بود زیرا به بازیگران اجازه می دانند سکانس برای خودش بنویسد و دو سکانس برای نقش من با همفکری من و نویسنده کار نوشته شد.

علیرضا آرا گفت: بازیگری که با این گروه کار می کند بد عادت می شود و با تمام کوتاه بودن نقشم حضور در کنار آقای محمودی برایم دلچسب بود.

نیما رئیسی نیز گفت: بازیگری که با برادران محمودی و این گروه کار کند بد عادت می شود چون به شدت حرفه ای هستند. من «دلدار» را دوست داشتم.
سوگل خلیق در مورد محدودیت نقشش گفت: من فکر می کنم که کاراکتر من در لحظات عصبانیت زیادی مودب بود و این کار خیلی سختی بود ولی خوشحالم که در این پروژه حضور داشتم.
نوید محمودی گفت: چند سال پیش در تلویزیون هرشب هر شبکه سریال نداشت ولی خداراشکر به سمتی می رویم که هرشب و پشت هم سریال داریم و این نشان می دهد که سریال سازی رونق پیدا کرده است.
ساخت یک سریال دیگر برای تلویزیون
وی در پایان عنوان کرد: علیرضا آرا لطف کرد و در این سریال حضور یافت و سعی می کنم در سریال های بعدی هم از این همین ترکیب استفاده کنم. تلویزیون تا پایان سال ۹۹ برای خود برنامه دارد و برای یک سریال هم با ما صحبت شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است