غول‌هایم متمدن هستند/ پیکارتونگرافی از موجوداتی که ترسناک نیستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
امین طلاچیان در گفتگو با صبا:

غول‌هایم متمدن هستند/ پیکارتونگرافی از موجوداتی که ترسناک نیستند

«غول های متمدن کمیاب» حاصل کار هنری مشترک امین طلاچیان و فرزین نیک روش است که خودشان از این آثار مشترک با عنوان «پیکارتونگرافی» یاد می کنند.

امین طلاچیان یکی از دو هنرمند نمایشگاه «غول های متمدن کمیاب» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره انتخاب عنوان «پیکارتونگرافی» برای این مجموعه آثار مشترک خود بیان کرد: آثار این نمایشگاه شامل عکس هایی است که روی آن فیگورهای کارتونی و گرافیکی به صورت نقاشی دیجیتال کار شده است و حاصل کار مشترک من و آقای فرزین نیک روش است. اصطلاح «پیکارتونگرافی» نیز برگرفته از کلمات پیکچر (عکس)، کارتون و گرافیک است که در این آثار وجود دارد.

این هنرمند درباره انتخاب غول ها به عنوان موضوع آثارشان بیان کرد: گاهی در صحبت هایی که با دوستم آقای نیک روش داشتم، موضوع حرف هایمان به غول هایی می کشید که ممکن بود یک باره از جایی ظاهر شوند، رفته رفته غول را به عنوان موضوع یک مجموعه آثار انتخاب کردیم و تصمیم گرفتیم کار مشترکی را با هم انجام دهیم.
وی با بیان این که زمینه و پایه هر اثر، عکسی است که روی آن غول های کارتونی به صورت نقاشی دیجیتال تصویر شده است، اظهار کرد: روی عکس هایی که من گرفته بودم، فکر می کردیم که چه غولی مناسب آن می توان طراحی کرد. این کار همچنان بسط پیدا کرد و بسته به شرایط مختلف هر عکس، غولی را طراحی کردیم.
طلاچیان همچنین گفت: این غول ها ترسناک نیستند و همه آنها غول های متمدنی هستند.
این هنرمند در پایان تعداد آثار این نمایشگاه را شامل ۳۰ اثر مشترک ذکر کرد و گفت: کارهایی که آماده کرده ایم ۳۰ اثر است ولی بستگی به فضای نمایشگاه ممکن است تعداد کمتری روی دیوار برود.
امین طلاچیان و فرزین نیک روش در بیانیه نمایشگاه مشترک خود آورده اند: «غول‌ها همواره بوده‌اند. هر چند به ندرت دیده می‌شوند. برخی چون یتی، پاگنده، ارباب دریاچه لاخ‌نس و غول چراغ جادو شانس سلبریتی شدن را پیدا کرده‌اند. دوربین ما اما این بار به سراغ غول‌های متمدن کمیابی رفته است که پیش از این هیچ‌گاه شانس مطرح شدن را پیدا نکرده‌اند (و البته از این موضوع گله و شکایتی هم نداشته‌اند).
مجموعه پیکارتونگرافی حاضر، تلفیقی از هنر دیجیتال کارتون و عکاسی است. این مجموعه با نگاهی کنایی و طنز آمیز که از ویژگی‌های هنر پسامدرن است، به زیست بوم آدمیان دوباره می‌نگرد. پدیدآورندگان این مجموعه، امید آن را دارند که با معرفی دقیق و کامل این غول‌ها و زیستگاه‌شان، گام بلندی در رفاه، آبادانی، بهداشت و درمان نوع بشر برداشته شود.»
نمایشگاه «غول های متمدن کمیاب» روز جمعه ۲۴ خرداد ساعت ۱۶ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک ۵ گشایش می یابد و  تا چهارشنبه ۵ تیر از ساعت ۱۱ تا ۱۹ آماده بازدید علاقه مندان است.
فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است