جزییات دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور ترامپیسم/ دوسالانه کاریکاتور در اغماست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶
شجاعی طباطبایی به صبا گفت:

جزییات دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور ترامپیسم/ دوسالانه کاریکاتور در اغماست

سیدمسعود شجاعی طباطبایی از برگزاری دومین «مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم» خبر داد و جزییاتی از این رویداد را تشریح کرد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار صبا از برگزاری دومین دوره «مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم» خبر داد و گفت: نخستین دوره «مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم» تیرماه سال ۹۶ برگزار شد و به زودی فراخوان دومین دوره این مسابقه را منتشر می کنیم.

وی افزود: اولین دوره این مسابقه با استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان ۷۴ کشور دنیا روبرو شد که با توجه به موضوع سیاسی آن، آمار قابل ملاحظه ای است. بازخورد این مسابقه نیز به گونه ای بود که بیشتر رسانه های غربی و آمریکایی به آن پرداخته بودند که با جستجوی چند کلیدواژه «ایران»، «کارتون»، «ترامپ» و «mock» به معنی مسخره کردن، متوجه خواهید شد که حجم بسیار زیادی از رسانه های غربی به این موضوع پرداخته بودند.
شجاعی، زمان برگزاری این مسابقه را پاییز سال جاری ذکر کرد و درباره موضوع های این مسابقه توضیح داد: در این دوره، همچون دوره قبل به موضوع سیاست های دولت آمریکا خواهیم پرداخت. برخوردهای آمریکا با ایران در موضوع برجام، اسلام هراسی و دیگر مسایلی که دولت آمریکا با دیگر کشورهای دنیا دارد از جمله محورهای این مسابقه است.
وی افزود: دوره قبل سه شخصیت موضوع آثار کاریکاتور این مسابقه بود که شامل شخصیت ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بود و در این دوره نیز همچنان این سه شخصیت را در بخش آثار کاریکاتور خواهیم داشت.
شجاعی یادآور شد: با توجه به وضعیت آشفته ترامپ در تمامی بخش های سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، مسایل زیست محیطی و… امیدوار هستیم که در این دوره نیز با استقبال هنرمندان کشورهای مختلف دنیا روبرو شویم.
این هنرمند کاریکاتوریست اضافه کرد: این مسابقه با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و حوزه هنری پاییز سال جاری برگزار خواهد شد.
وی درباره برگزاری دوسالانه کاریکاتور نیز اظهار کرد: از آخرین دوره دوسالانه کاریکاتور سه سال گذشته است و ما برای برگزاری این دوسالانه اعلام آمادگی کرده ایم ولی همچنان خبری از سوی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در این زمینه دریافت نکرده ایم.
شجاعی تصریح کرد: تصور نمی کنم مشکل خاصی برای برگزاری این دوسالانه وجود داشته باشد. شاید باید پیگیری بیشتری می کردیم ولی به هر حال ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این رویداد که در دنیا به جایگاه ویژه خود دست یافته است، برگزار شود.
دبیر دوسالانه های کاریکاتور تهران در پایان درباره تیم برگزاری این دوسالانه گفت: هیچ تفاوتی نمی کند که این دوسالانه به همت چه کسانی برگزار شود، مهم این است که این اتفاق هنری با توجه به جایگاه ارزنده ای که در دنیا دارد، برگزار شود. هر تیمی که برای برگزاری این دوسالانه انتخاب شود، ما در کنار آنها خواهیم بود و تجربیات خود را در اختیار تیم برگزار کننده قرار خواهیم داد.
فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است