دولت چه کمکی کرده که ۱۰ درصدش را مطالبه می‌کند/ در ضرر هم شریک شوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۴
وحید تاج در گفتگو با صبا:

دولت چه کمکی کرده که ۱۰ درصدش را مطالبه می‌کند/ در ضرر هم شریک شوید

وحید تاج با انتقاد از قانون جدید دولت مبنی بر واریز 10 درصد از عواید فروش کنسرت ها به خزانه دولت، از برنامه های آتی خود برای اجرای کنسرت در نقاط مختلف دنیا صحبت کرد.
به گزارش خبرنگار صبا، وحید تاج پس از لغو کنسرتش به همراه کیوان ساکت در ۲۸ اردیبهشت که قرار بود در تالار وحدت اجرا شود، راهی فرانسه شد تا به همراه کیوان ساکت با ارکستر فلارمونیک پاریس شرقی و گروه کر بهار در پاریس و لندن کنسرت داشته باشند.
وی در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این اجرا گفت: قطعاتی مانند «نی محزون» و «مادر» که تا به حال اجرا نشده اند در این کنسرت اجرا خواهند شد بنابراین با توجه به تعداد تمرین ها و سه شب کنسرت در پاریس و لندن یک سفر یکماهه پیش بینی شده است.
این خواننده موسیقی سنتی ایرانی افزود: همچنین در تاریخ یازدهم تیرماه تا هفده تیرماه با استاد حمید متبسم در کشور آلمان کنسرتی داریم که آلبوم «تار و پود» را اجرا خواهیم کرد. پس از آن در اوایل شهریور در فستیوالی که در کشور چین برگزار می شود با همراهی گروه موسیقی «جوان» با هنرمندی  مهدی سیادت، حمید قنبری، حسن مکانیکی، بهمن فریادرس و احمد شعاریان اجرای کنسرت خواهیم داشت. البته در مرداد ماه هم ممکن است در تعدادی از شهرهای آلمان کنسرت داشته باشیم که هنوز شرایط آن دقیقا مشخص نیست.
تاج با اشاره به سخت بودن اخذ مجوز برگزاری کنسرت در ایران، از قانون واریز ۱۰ درصد عواید فروش کنسرت ها به خزانه دولت انتقاد و عنوان کرد: موسیقی سال هاست که ممنوعیت های نانوشته ای دارد و در بعضی جاها عده ای مخالفند و مانع اجرای کنسرت می شوند آنهم کنسرت هایی که مجوز دارند و مراحل قانونی را طی کرده اند. ناگهان می بینید عده ای جلوی در سالن می آیند و اجازه نمی دهند. در حقیقت افرادی که مجوز ندارند سراغ افرادی که مجوز قانونی کشور را دارند می آیند و می خواهند مانع اجرا شوند.
وی ادامه داد: من نمی دانم چرا می خواهند ۱۰ درصد پول این موسیقی که انقدر بگیر و ببند دارد و از نظر برخی دچار شک و شبه هست در سفره دولت برود! کنسرت یک کار فرهنگی است و خود دولت باید برای برگزاریش کمک کند، نه اینکه به برگزاری آن ضربه بزند.
تاج مخاطبان سبک موسیقی ای را که اجرا می کند عده خاصی عنوان کرد و گفت: منِ نوعی مگر چقدر بلیت فروشی دارم که ۱۰ درصدش هم به خزانه دولت برود؟ مگر دولت چه کمکی به من کرده که حالا ۱۰ درصدش را مطالبه می کند. مثلاً سالن یا تبلیغات رایگان در اختیارم گذاشته است؟ و اینکه حالا که دولت می خواهد در سود کنسرت ها شریک شود آیا در ضررش هم شریک می شود و حاضر است در این صورت برای هنرمند هزینه کند؟
این هنرمند در پایان با تاکید بر اینکه بسیاری از کنسرت ها فروش آنچنانی در وضعیت اقتصادی امروز ندارند، بیان کرد: کسانی که کنسرت هایی در تالارهایی مانند رودکی با ۲۰۰ نفر گنجایش برگزار می کنند، باید حالا به غیر از ۲۰ درصدی که به سالن، ۵ درصدی که به صدابردار، ۱۰ درصدی که به تبلیغات و… می دهند ۱۰ درصد هم به دولت بدهند و در حقیقت چیزی از عواید فروش برایشان باقی نمی ماند.

محمد فواد وکیلی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000