جایزه صلح نوبل را که به آلن دلون نمی دهیم! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۱
دبیر جشنواره کن تاکید کرد:

جایزه صلح نوبل را که به آلن دلون نمی دهیم!

تیری فرمو دبیر جشنواره کن به انتقادهای مطرح شده درباره اعطای جایزه نخل طلای افتخاری به آلن دلون واکنش نشان داد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، تیری فرمو دبیر هنری جشنواره فیلم کن از تصمیم جنجالی جشنواره در اعطای جایزه نخل طلای افتخاری به آلن دلون ستاره سینمای فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه ۱۳ می دفاع کرد. او در این باره گفت: ما جایزه صلح نوبل را که به آلن دلون نمی دهیم.

فرمو این جمله را در حالی مطرح کرده است که در روزهای گذشته بسیاری به اهدای جایزه نخل طلای افتخاری به دلون به سبب رفتار نامناسبش با زنان و همچنین گفته هایش درباره همجنس گراها اعتراض کرده بودند.

فرمو در ادامه اشاره کرد که از دلون به عنوان یک هنرمند تجلیل می شود. دبیر هنری کن همچنین معتقد است که دلون در ابراز عقایدش آزاد است حتی اگر خود او با آن عقاید هم نظر نباشد.

تیری فرمو همچنین به آنهایی که به جشنواره انتقاد می کنند که چرا در بخش مسابقه اصلی تنها ۴ فیلم اثر کارگردانان زن وجود دارد گفت: حضور زنان در صنعت فیلم مساله بزرگتری است که نباید تنها سالی یک بار آن هنگام جشنواره به آن پرداخت.

او افزود: وقتی که جشنواره فیلم کن سال گذشته تعهد برابری جنسیتی را امضا کرد کسی این انتظار را نداشت که تعداد فیلمسازان زن و مرد جشنواره در بخش مسابقه اصلی برابر شود، با این وجود امسال جشنواره به رکورد ۱۵ فیلم از کارگردانان زن دست پیدا کرده است.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است