۱۰ماه برای حضور شهاب حسینی در «نبات» صبر کردم/ سینمای اجتماعی را تنها نگذاریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹
پگاه ارضی در گفتگو با صبا:

۱۰ماه برای حضور شهاب حسینی در «نبات» صبر کردم/ سینمای اجتماعی را تنها نگذاریم

کارگردان فیلم سینمایی «نبات» که از 18 اردیبهشت ماه اکرانش آغاز می شود از تماشاگران سینما خواست تنها سراغ فیلم های کمدی نروند و از فیلم های اجتماعی نیز حمایت کنند.
۱۰ماه برای حضور شهاب حسینی در «نبات» انتظار کشیدیم/ ازفیلم سازان اجتماعی حمایت کنیمپگاه ارضی کارگردان فیلم سینمایی «نبات» درباره بازخوردهای اکران این فیلم سینمایی در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به خبرنگار صبا گفت: با اکران فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر برای اولین بار با مردم فیلم را دیدم و از مردم، منتقدان و خارجی های حاضر در جشنواره بازخوردهای خوبی را دریافت کردم.
وی درباره اکران این فیلم سینمایی در کشورهای خارجی توضیح داد: جشنواره های خارجی بیشتر به دنبال فیلم هایی هستند که مشکلات اجتماعی داخل ایران را نشان می دهند ولی «نبات» درباره خانواده است و به موضوع انسانیت می پردازد.
این فیلمساز جوان با اشاره به اینکه نمی توان گفت فیلمی‌ که در ایران مورد استقبال قرار می گیرد در خارج از کشور هم همین شرایط را تجربه می کند، بیان کرد: در نهایت باید تا زمان اکران داخلی و خارجی منتظر ماند و بازخوردهای مردم را در آن زمان ارزیابی کرد.
کارگردان فیلم کوتاه «بازگشت» خبر داد: فیلم «نبات» ۱۸ اردیبهشت ماه به سرگروهی پردیس زندگی در سینماهای کشور اکران خواهد شد.
این کارگردان سینما درباره حضور شهاب حسینی در «نبات» که کار اول اوست نیز اذعان کرد: زمانی که فیلمنامه به پایان رسید شهاب حسینی سر کار «فروشنده» بود و من مدت طولانی پیگیر تحویل فیلمنامه به او شدم. بلافاصله پس از «فروشنده» شهاب حسینی به پروژه «شهرزاد» پیوست و یکی از بازیگران این سریال، فیلمنامه را به دست شهاب حسینی رساند و او پس از خواندن فیلمنامه از آن خوشش آمد و فکر می کنم در فیلمنامه «نبات» این پتانسیل را می دید که در آن نقش آفرینی کنند.
او  با اشاره به اینکه هماهنگ شدن با شهاب حسینی به دلیل مشغله کاری زیاد او بسیار سخت بود، توضیح داد: ما ۱۰ماه انتظار کشیدیم تا او وقتش آزاد شود و به ما بپیوندد، البته باید به این نکته اشاره کنم که بازیگرانی مانند شهاب حسینی ما فیلمسازان را و به ویژه فیلم اولی ها را بسیار حمایت می کنند. با وجود این که حضور در کار فیلم اولی ها ریسک بزرگی است، ولی او این ریسک
را می پذیرد و  با فیلم اولی ها کار می کند.‌ من از او و تمام بازیگرانی که
به فیلم اولی ها این فرصت را می دهند ممنونم.
ارضی افزود: همیشه در وهله اول، فیلمنامه است که حرف اول را می زند و اگر فیلمنامه بتواند بازیگر را جذب کند در مرحله بعد این بازیگر است که می تواند پروژه را جلو ببرد.
کارگردان «نبات» با اشاره به اینکه کار کردن با یک بازیگر توانمند، با تجربه  و صاحب اندیشه جسارت می خواهد، توضیح داد: کار با یک بازیگر حرفه ای می تواند برای یک فیلمساز اولی استرس آور باشد چون مسئولیت بزرگی است. از سوی دیگر این بازیگران هستند که روی پروژه شما ریسک می کنند و این مسئولیت شما را چندین برابر می کند.
وی ادامه داد: شهاب حسینی بازیگر باتجربه، خوب و دلسوزی است و علاوه بر داشتن تمام ویژگی های یک بازیگر حرفه ای، برای پروژه دلسوزی هم می کند. به یاد دارم که زمانی که یک پلان را می خواست بازی کند تمام سکانس ها را مرور و از جان و‌ دل کار می کرد و این موضوع برای من بسیار خوشایند بود. خوشحالم با بازیگران بسیار خوبی همچون شهاب حسینی، نازنین فراهانی و ستایش محمودی در این پروژه همکاری کردم.
ارضی درباره تاثیر دیده شدن فیلم به دلیل حضور بازیگر چهره در فیلمش  گفت: فکر می کنم در هر کشوری بازیگری که خیلی محبوب باشد و برای جایگاهش زحمت کشیده باشد، دوستداران زیادی دارد و مردم زیادی برای او به سینما می روند. قطعا حضور بازیگران چهره در فروش فیلم بسیار تاثیرگذار خواهد بود، ولی به نظرم این موضوع موج ‌اولیه است و باید خود فیلم در ادامه تاثیرگذار باشد.
این فیلم‌اولی با اشاره به اکران خارجی فیلم توضیح داد: اکران «نبات» در آمریکای شمالی و کانادا توسط شرکت «هفت آسمان» شهاب حسینی در حال انجام است و از پاییز اکران آن آغاز خواهد شد. اکران خاورمیانه فیلم با شرکت آیات است و با پایان جشنواره جهانی فیلم فجر، اکران فیلم در این منطقه نیز آغاز خواهد شد.

 

ارضی با اشاره به سختی کار فیلمسازان اول و امید آنها به اکران توضیح داد: فیلم اولی ها با سختی و عشق فیلم می سازند و برای تمام مراحل کارشان می جنگند و وقتی فیلم با این حجم از مشقت ساخته شود و اکران نشود باعث ناامیدی و بی انگیزگی است. همچنین این موضوع باعث می شود سرمایه گذاران زیادی را در این مسیر از دست بدهیم چون سرمایه گذاران بازگشت سرمایه ای نمی بینند و برای ادامه سرمایه گذاری در پروژه های بعدی تلاشی نمی کنند.
کارگردان فیلم کوتاه «سکوت» اذعان کرد: از مخاطبان می خواهم با دقت فیلم ها را انتخاب کنند چون دقت آن ها باعث می شود که فیلم های اجتماعی دیده شوند. برای منِ فیلمساز احترام به شعور مخاطب بسیار مهم است و از مردم می خواهم با حمایت از فیلمسازان اجتماعی چرخه سینمای اجتماعی را تقویت کنند.
ارضی عنوان کرد: مگر فیلم های اصغر فرهادی، بهرام توکلی، پوران درخشنده، رخشان بنی اعتماد، محمدحسین مهدویان و سعید روستایی کمدی است که این میزان با فروش مواجه می شوند؟ پس می شود سینمای اجتماعی هم با حمایت مردم پررونق تر باشد.
او در پایان درباره فعالیت های جدید خود نیز اظهار کرد: در حال حاضر مشغول
نگارش فیلمنامه جدیدم هستم که به زودی پیش تولید آن را آغاز خواهم کرد.
زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است