ایده «سرخپوست» از یک خبر در روزنامه آمد/ پریناز ایزدیار پاس گل‌های خوبی داد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۵
نیما جاویدی در گفتگو با صبا:

ایده «سرخپوست» از یک خبر در روزنامه آمد/ پریناز ایزدیار پاس گل‌های خوبی داد

نیما جاویدی که با فیلم «سرخپوست» در بخش بازار سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، ایده شکل گیری فیلمش را خبری دانست که سال ها قبل در روزنامه خوانده بود.
ایده «سرخپوست» از یک خبر در روزنامه نشأت گرفت / پریناز ایزدیار پاس گل های خوبی در فیلم به نقش مقابل دادنیما جاویدی درباره ایده شکل گیری فیلمنامه «سرخپوست» و قابلیت موفقیت این اثر در جشنواره ها به خبرنگار صبا گفت: واقعیت این است که من چه در زمانی که در حال نوشتن «سرخپوست» بودم و چه در زمان ساخت، به فکر نمایش فیلمی بودم که با توده مردم ارتباط برقرار کند به همین دلیل به این فکر نکردم که در کجا و در چه فستیوال بین المللی ای می تواند موفق باشد و پیش بینی خاصی درباره موفقیت های آن در فستیوال ها ندارم ولی اینکه این داستان از کجا آمده باید بگویم بر اساس یک خبری بود که چند سال پیش خواندم که فرودگاه یاسوج می خواست باند خود را توسعه بدهد و چون زندان در مسیر آن قرار داشت باید تخریب می شد.
وی افزود: من این نکته را جایی برای خودم نوشتم و دو سال پیش دیدم می تواند زمینه یک داستان باشد و البته برای حفظ منطق روایت، زمان را به عقب بردم.

 

کارگردان «ملبورن» درباره بازی متفاوت نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار توضیح داد: هیچ بازیگری علاقه ندارد کارهای شبیه به هم داشته باشد و دلیل اصلی ایجاد شباهت، نقش های مشابهی است که به او پیشنهاد می شود.
وی اضافه کرد: من از ابتدا مطمئن بودم نوید محمدزاده توانایی متفاوت بازی کردن را دارد چون از سال ها پیش می شناختمش و جدا از استعداد انگیزه بالایی دارد.
این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه نقشی با سن بالاتر به نوید محمدزاده داده است، گفت: چالش اول این بود که نوید باید ۱۰ سال بزرگتر را بازی می کرد و گریم خاصی داشت. نکته دومی که باید به آن اشاره کرد بازی پریناز ایزدیار است که چون قهرمان اصلی فیلم زندانبان است، ممکن است مخاطب روی نقش او متمرکز نشود.
جاویدی افزود: پریناز ایزدیار خیلی درست و اندازه در نقش خود بازی کرد. بازی او مثل بازی یک مدافع در زمین فوتبال است که گل نمی زند ولی پاس گل های خوبی به نقش مقابل خود می دهد. پریناز ایزدیار سه روز بعد از عمل آپاندیس سر صحنه حاضر شد و در سکانسی که باید می دوید کار کرد که برای من خیلی ارزشمند است.

 

کارگردان «سرخپوست» در پایان درباره موفقیت این فیلم در زمان اکران بیان کرد: این فیلم در جشنواره ملی فیلم فجر با اختلاف اندک دو درصدی دومین فیلم برتر از نگاه مردمی شد و امیدوارم همانطور که در زمان جشنواره مورد توجه مردم قرار گرفت در زمان اکران هم که اتفاقا به زودی است با استقبال مواجه شود.
مریم کریمیان

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است