کارگردان «زوتوپیا» دیزنی را به سمت سونی‌پیکچرز ترک کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۶
خیز بلند سونی برای تکرار اسکار؛

کارگردان «زوتوپیا» دیزنی را به سمت سونی‌پیکچرز ترک کرد

ریچ مور کارگردان خوشنام دنیای انیمیشن برای برپایی روندی جدید در فیلم‌های بلند به استودیوی انیمیشن‌سازی سونی‌پیکچرز کوچ کرد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، ریچ مور کارگردان و فیلمساز برنده جایزه اسکار برای انیمیشن «زوتوپیا» به استودیوی انیمیشن‌سازی سونی‌پیکچرز پیوست.

استودیوی انیمیشن‌سازی سونی‌پیکچرز روز دوشنبه ۸ آپریل (۱۹ فروردین) با اعلام این خبر گفت مور علاوه بر تهیه و تولید و انیمیشن‌های بلند جدید، در مقام مشاور بر روند تولیدات جاری این کمپانی نیز نظارت خواهد داشت.

کریستین بلسون رییس واحد انیمیشن سونی پیکچرز نیز در این باره گفت: ریچ، قصه‌گویی در کلاس جهانی است و دارای تجربه‌ای غنی و حساسیتی منحصر به فرد در روایت داستان‌های کمدی و احساسی است. ما از پیوستن او به تیم فیلمسازانمان هیجان‌زده‌ایم و به تولید انیمیشن‌های بلندی که مخاطبان را میخکوب کند، ادامه خواهیم داد.

ریچ مور علاوه بر دریافت جایزه اسکار برای انیمیشن «زوتوپیا»، بابت انیمیشن‌های «رالف خرابکار» و «رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار ۲» نامزد دریافت این جایزه نیز شده است. او همچنین جزو سه کارگردان اصلی پنج فصل اول مجموعه کارتونی مشهور «سیمپسون‌ها» نیز بوده است. از پروژه‌هایی که دیگری که تحت نظارت مور قرار داشته است می‌توان به سیتکام انیمیشنی «فوتوراما» به کارگردانی فیلیپ جی. فرای، سریال انیمیشنی ۱۹ قسمتی «موش توانا: ماجراجویی‌های جدید» و دیگر سریال‌ها و مجموعه‌هایی از این دست اشاره کرد.

استودیوی انیمیشن‌سازی سونی، فوریه سال جاری میلادی (بهمن ماه) اولین اسکار خود را برای انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» به چنگ آورد.

ریچ مور خود درباره مسئولیت جدید اینطور گفت: سونی‌پیکچرز یکی از بازیگران بزرگ و اصلی در میان استودیوهای انیمیشن‌ساز است و بینش آنان به فیلمسازان و هنرمندان آزادی عمل و قدرت ریسک‌پذیری می‌دهد تا مرزهای استایل‌های گرافیکی و قصه‌گویی را گسترش دهند. من بی صبرانه منتظر پیوستن به این تیم و شکل دادن آینده این استودیو هستم.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است