«استون» و پاک کردن لاک زنان پس از مرگ/ «بی صدا حلزون» را می‌سازم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۵
بهرنگ دزفولی در گفتگو با صبا:

«استون» و پاک کردن لاک زنان پس از مرگ/ «بی صدا حلزون» را می‌سازم

کارگردان فیلم کوتاه «استون» از سوژه متفاوت اثرش که این روزها در گروه «هنر و تجربه» روی پرده است، صحبت کرد.

ث قبهرنگ دزفولی زاده کارگردان سینما که این روزها فیلم کوتاه «استون» را در گروه سینمایی «هنر و تجربه» روی پرده دارد درباره شکل گیری ایده این اثر به صبا گفت: ایده اصلی این فیلم پس از خواندن یک مقاله به وجود آمد و ذهنیتی در من ایجاد کرد که به آن بپردازم.

وی افزود: ایده این بود؛ چرا خانم هایی که از دنیا می روند باید به لحاظ شرعی ابتدا لاک ناخنشان پاک شده و بعد دفن شوند.

این کارگردان با اشاره به اینکه این موضوع دغدغه ای شد تا «استون» را بسازد، گفت: این موضوعی است که کمتر در جامعه دیده و راجع به آن بحث می شود و به نوعی پنهان است.

دزفولی زاده درباره دشوارترین بخش تولید «استون» بیان کرد: لوکیشنی که برای فیلمبرداری در نظر گرفتیم و گروه تولیدی که کمتر با ما همکاری داشتند سخت ترین بخش کار بود چون به نظرم دشواری کار را تا حدودی حس نکرده بودند و فکر می کردند قرار است برویم و یک فیلم آپارتمانی بسازیم.

این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست زمینه اکران فیلم های کوتاه بیشتر فراهم شود و گروه «هنر و تجربه» در این زمینه چه کمکی کرده است، گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران و چند جشنواره دیگر به صورت جدی در زمینه حمایت از فیلم کوتاه فعال هستند اما فقط چند روز برای نمایش این آثار در نظر می گیرند ولی گروه سینمایی «هنر و تجربه» با وجود کم بودن سانس ها، حدود سه ماه فرصت اکران می دهد که این اتفاق خوبی است چون باعث می شود فیلمساز خودش را برای اثری که تولید کرده باور کند همچنین زمینه و انگیزه برای ساخت فیلم های بعدی او فراهم می شود.

وی افزود: البته باید گفت با وجود به حجم بالای فیلم های متقاضی اکران در «هنر و تجربه» این گروه با دقتی بالا و معیارهایی که معمولا رعایت می کند فیلم ها را انتخاب کرده و نمایش می دهد.

دزفولی زاده با اشاره به جدیدترین فعالیت خود بیان کرد: همیشه فیلم کوتاه ساخته ام و باز هم خواهم ساخت اما هم اکنون در پیش تولید فیلمی سینمایی با نام «بی صدا حلزون» با قصه ای اجتماعی هستم که تهیه کنندگی آن بر عهده مرتضی شایسته است. این اثر فضایی متفاوت دارد و به قشری خاص در جامعه می پردازد و از بازیگران شناخته شده سینما بهره می بریم.

ث ق
این عکاس سینما درباره اینکه تا چه حد به بیان چالش ها و مشکلات اجتماعی در آثارش توجه دارد، بیان کرد: همیشه سعی کرده ام در فیلم های کوتاه و بلندی که می سازم دنبال موضوعات اجتماعی بروم که کمتر به آن ها پرداخته شده است و به نحوی آنها را بیان کنم تا جامعه بهتر و بیشتر این موضوعات را ببیند و بتوانم تاثیری مثبتی بگذارم و جریانی راه بیندازم.
وی در پایان بیان کرد: امیدوارم در ادامه مسیر فیلمسازی با تکیه بر سابقه عکاسی که دارم مثمرثمر باشم و بیننده بتواند با آثارم ارتباط برقرار کند.
فیلم کوتاه داستانی «اَسِتون» ACETONE براساس طرحی از بهرنگ دزفولی‌زاده به
نویسندگی هوتن زنگنه و همچنین با بازی مرضیه وفامهر، بانیپال شومون، سارا
توکلی و محمد نجاری ساخته شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است