قصه «پیشونی سفید» به پایان رسید/ وظایف مرکز توسعه سینمای کودک | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
جواد هاشمی در گفتگو با صبا:

قصه «پیشونی سفید» به پایان رسید/ وظایف مرکز توسعه سینمای کودک

کارگردان فیلم سینمایی «پیشونی سفید 3» از وضعیت اکران این فیلم سینمایی در نوروز 98 و دلیل توقیف موقت آن در شهر قم گفت.
شاد بودن «پیشونی سفید2» دلیل توقیف در شهر قم بود/ پایان پیشونی سفیدهاسیدجواد هاشمی کارگردان «پیشونی سفید ۳» درباره حضور این فیلم سینمایی که در میان لیست فیلم های نوروزی سال ۹۷ و دلیل انتخاب آن برای اکران در این فصل در گفتگو با خبرنگار صبا اذعان کرد: «پیشونی سفید ۳» تنها گزینه سینما در ژانر کودک برای نوروز ۹۷ بود که می توانستند با توجه به فروش قسمت دوم آن از نظر فروش هم به آن اعتماد کنند.
وی با اشاره به اینکه قسمت سوم این فیلم هم توانسته خانواده ها را به سینما بیاورد، گفت: در «پیشونی سفید ۲» تلاش کرده بودیم علاوه بر کودکان به سمت خانواده ها هم برویم و این تجربه برای سینمادارها به وجود آمد که بزرگترها هم از این سبک کارها استقبال می کنند و به همین دلیل موافقت شد که «پیشونی سفید ۳» در عید نوروز در کنار فیلم های بزرگ، خوب و معتبر اکران شود.
هاشمی درباره استقبال مخاطبان در این مدت که فیلم  اکران شده است، توضیح داد: هنوز مخاطبان به سینما اقبالی نشان نداده اند و مردم در این مدت درگیر خرید بودند و باید از این به بعد منتظر بازخوردها باشیم که در زمان تعطیلات مشخص می شود، ولی در کل تاکنون بازخوردها خوب بوده و مردم از «پیشونی سفید ۳» راضی بوده اند.
بازیگر فیلم «اخراجی ها» درباره نمایش ندادن فیلم «پیشونی سفید ۳» در شهر قم در زمان اکران اولیه آن توضیح داد: ابتدای اکران «پیشونی سفید ۲» در قم عده ای اعتراض کردند و مدتی فیلم را توقیف کردند که با درایت آقای حسینی رئیس ارشاد شهر قم مشکل حل شد.
او درباره وضعیت سینمای کودک و دلیل پرداختش به این ژانر عنوان کرد: سینمای کودک در برهه ای دچار رکود شد و این رکود بیست سال ادامه پیدا کرد و  در این مدت کاری که درخور کودکان این سرزمین باشد تولید نشد. این موضوع باعث شد عادت دیرینه بچه ها به سینما رفتن ترک شود و هیچ تهیه کننده ای برای ساخت و سرمایه گذاری فیلم کودک رغبتی نداشته باشد و این لطمه جبران ناپذیر همچنان ادامه دارد.
بازیگر فیلم «فوتبالی ها» ادامه داد: فکر می کنم مدیران فعلی وزارت ارشاد و فارابی توجه بیشتری به  سینمای کودک دارند و همین که در نوروز فیلم کودک در کنار فیلم های دیگر اکران می شود نشان دهنده توجه بیشتر به این ژانر است که ان شاالله ادامه دار باشد.
هاشمی با اشاره به مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان که به تازگی توسط فیلمسازان و در بخش خصوصی راه اندازی شده است، عنوان کرد:  این مرکز چندسالی بود که راه اندازی شده بود اما در حال حاضر با انتخاب هیات مدیره و رئیس مرکز خیلی جدی تر کارش را دنبال می کند و باعث اعتبار و حیات به سینمای کودک و نوجوان می شود. در شورای مرکزی پوران درخشنده به عنوان رئیس، حسن آقاکریمی به عنوان نایب رئیس، من به عنوان سخنگو و داریوش بابائیان به عنوان خزانه دار انتخاب شده ایم.
وی اضافه کرد: قرار است با قدرت و قوت با حضور چهره های درخشان در شورای مرکزی که توسط اعضای پیوسته و ناپیوسته مرکز انتخاب شدند با رشد سینمای کودک در آینده مواجه شویم. راه اندازی این مرکز اتفاق خوبی است و تعامل ما با قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی آغاز شده و بعد از تعطیلات، رایزنی هایی خواهیم داشت که سینمای کودک از رکود خارج شود. مطمئنم اعضای این شورا با توجه به پیشینه خود، برای سینمای کودک دلسوزی کرده و اتفاقات خوبی در انتظار این سینما خواهد بود.

هاشمی در پایان در پاسخ به این پرسش که ساخت مجموعه فیلم های «پیشونی سفید» تا چند قسمت دیگر ادامه خواهد داشت، اذعان کرد: «پیشونی سفید ۳» اتمام قصه پیشونی سفید نسبت به آنچه در ذهن من بوده، است ولی فعالیت من در حوزه فیلمسازی کودک ادامه خواهد داشت و در کارهای بعد تلاش می کنیم که سطح اجرایی موفق پیشونی سفیدها را دنبال کنیم و مطمئنم مردم و بچه ها کارهای بعدی را هم دوست خواهند داشت.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است