۲ آلبوم جدید برای انتشار آماده می‌کنم/ تاثیر رسانه‌ها در گوش موسیقایی جامعه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۱
مدیرعامل خانه موسیقی به صبا گفت:

۲ آلبوم جدید برای انتشار آماده می‌کنم/ تاثیر رسانه‌ها در گوش موسیقایی جامعه

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و خواننده موسیقی سنتی ایرانی تاکید کرد که رسانه ها در شکل‌گیری سلیقه و گوش موسیقایی جامعه تاثیرگذار هستند.
عیدانه/رسانه نقش موثری در گوش موسیقیایی دارد

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی درباره کیفیت موسیقی ای که در ایران به مخاطب عرضه می شود به خبرنگار صبا توضیح داد: گوش موسیقایی مردم ایران تغییر کرده و اینکه فکر کنیم مردم حالشان را با موسیقی خوب می کنند، ایده درستی نیست.
وی افزود: گوش کردن به موسیقی مثل غذا خوردن است که ما جسم خود را تقویت می کنیم و هرچه کیفیت غذا بالاتر باشد جسم قوی تر و سالم تری داریم اما ما با مصرف فست فود ظاهرا جسم خود را سیر می کنیم درحالی که کیفیت پایین آن ها به جسم ما آسیب می رساند.
این خواننده موسیقی سنتی ایرانی با اشاره به رسالت حمایت رسانه برای دسترسی مردم به موسیقی خوب گفت: بی توجهی رسانه ها از جمله رسانه ملی در شکل گیری سلیقه و گوش موسیقیایی مردم تاثیرگذار بوده زیرا ذائقه قابل تربیت است و می توان آن را پرورش داد. 
وی ادامه داد: گوش انسان به آن چیزی که از دوران کودکی شنیده است عادت می کند و انس می گیرد و سلیقه موسیقایی انسان به این شیوه، شکل می گیرد بنابراین ما باید موسیقی خوب شنیدن را به فرزندانمان آموزش دهیم و خوراک خوب به آن ها بدهیم.
 
نوربخش با تاکید بر لزوم حفظ آثار ایرانی توضیح داد: به هیچ قیمتی نباید میراث کهن و آثار ماندگار موسیقی خود را فراموش کنیم و باید با کمک رسانه ها و مسئولان فرهنگی برای حفظ موسیقی ایرانی تلاش کنیم.
مدیرعامل خانه موسیقی در پایان از انتشار آلبوم جدید خود گفت: در حال حاضر دو آلبوم جدید آماده کرده ام که اواخر فروردین اطلاعات دقیق آن را اطلاع رسانی خواهم کرد.
نسترن معصوم‌پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است