به ما گفتند سرگروهی سینماها چرخشی می‌شود/ موافق حذف ماندانا بودم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۴
محمدقاصد اشرفی در گفتگو با صبا:

به ما گفتند سرگروهی سینماها چرخشی می‌شود/ موافق حذف ماندانا بودم

رییس انجمن سینماداران و رییس سینما ماندانا از دلایل حذف پردیس کوروش و سینما ماندانا از سرگروه های سینمایی در سال 98 گفت.
حذف سینما ماندانا از سرگروهی باعث خوشحالی است/ مخالف حذف کورش بودممحمد قاصداشرفی رییس سینما «ماندانا» درباره حذف این سینما از میان سرگروه های سینمایی در سال ۹۸ در گفتگو با خبرنگار صبا گفت: امسال شورای عالی اکران و وزارت ارشاد تصمیم گرفتند که پردیس کورش و سینما ماندانا را از لیست ۷ سرگروه سینمایی حذف کنند که حذف سرگروهی ماندانا به نفع ما شد.
وی افزود: با ادامه سرگروهی سینما ماندانا مجبور بودم به همه فیلم ها سرویس بدهم، مخصوصا به افرادی که قادر به اکران فیلم هایشان نبودند یا مشکلات مالی داشتند. من در سال های گذشته وظیفه خودم می دانستم که به بسیاری از فیلم ها سرویس دهم.
قاصداشرفی با اشاره به این که برخی از فیلم های اکران شده در سینما ماندانا کم فروش بودند، ادامه داد: کمک من شامل حال بسیاری از این فیلم های کم فروش می شد که امسال تصمیم گرفتند که سینما فرهنگ و آستارا را جایگزین پردیس کورش و ماندانا کنند. این موضوع از نظر اقتصادی به نفع من شد، چون من از این سالن به نحو مطلوب از نظر فروش فیلم های پرفروش استفاده نمی کردم.
این مدیر سینما ادامه داد: سرگروهی شرایطی دارد که باید سانس ها را چه فیلم بفروشد و چه نفروشد رعایت کنند و از آن جایی که ما تعهد اخلاقی داشتیم تمام این شرایط را می پذیرفتیم، ولی در نهایت صلاح دانستند که سینما ماندانا از سرگروهی حذف شود که ما از این تصمیم خوشحال شدیم.
رییس انجمن سینماداران درباره دلیل حذف پردیس کوروش از سرگروه سال جدید سینمایی اذعان کرد: کورش یکی از سینماهای پرفروش است و برای من بسیار عجیب بود که از سرگروهی حذف شد. من شخصا با این موضوع موافق نبودم و در شورای عالی این اعتراض را داشتم که کورش با توجه به موقعیتی که دارد نباید از سرگروهی کنار گذاشته شود، ولی متاسفانه شرایط به نحوی رقم خورد که این اتفاق افتاد.
وی با اشاره به موجه نبودن دلیل مسئولان برای حذف این پردیس سینمایی توضیح داد: مسئولان ارشاد می گفتند قصدمان این است که سرگروهی به صورت چرخشی باشد و اگر امتیازی برای سرگروهی وجود دارد سینماهای دیگر هم از آن استفاده کنند. معلوم نیست موضوع چرخشی بودن در آینده هم اتفاق می افتد یا خیر و این سیاست وزارت ارشاد بود.

قاصداشرفی در پایان اذعان کرد: من به عنوان یک سینمادار این دلایل را نمی پذیرم. اولین سالی بود که تهیه کنندگان، سینماداران، کانون پخش، کانون کارگردانان در آیین نامه و در انتخاب سرگروه ها به یک توافق کلی رسیده بودیم ولی در نهایت در جلسه شورای عالی این تصمیم گرفته شد و این دو سرگروه حذف شدند.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است