دلایل انحلال هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه/ ترکیب اعضا کارآمد نبود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
کاوه قهرمان با صبا مطرح کرد؛

دلایل انحلال هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه/ ترکیب اعضا کارآمد نبود

کاوه قهرمان عضو هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران از دلیل استعفای خود و همچنین انحلال هیات مدیره این انجمن و زمان تشکیل ترکیب جدید صحبت کرد.

دلیل انحلال انجمن فیلم کوتاه ناکارآمدی ترکیب انجمن بود

کاوه قهرمان یکی از اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران که مدتی قبل به همراه دو تن دیگر از اعضا از این انجمن استعفا داده بود و به موجب این استعفا و همچنین غیبت یکی دیگر از اعضا در جلسات هیات مدیره هیات مدیره انجمن منحل شده بود در گفتگو با خبرنگار صبا درباره دلیل این استعفا اذعان کرد: اتفاق پیچیده ای نیفتاده است. در این مدت شنیده ام که می گویند انجمن فیلم کوتاه منحل شد که این غلط است.
وی ادامه داد: هیات مدیره بر اساس اساسانه در شکلی از خودش زودتر از موعد به انحلال رسید و این به معنای انحلال انجمن نیست. در شکل اساسنامه ای، هیات مدیره ۲ سال فعالیت دارد که در این دوره ۶ ماه ادامه پیدا کرد.
این فیلمساز تاکید کرد: مجمع عمومی مجدد برگزار و هیات مدیره جدید انتخاب خواهد شد و در این بازه هیات مدیره قبلی بر اساس اساسنامه به فعالیت خود ادامه می دهد.
قهرمان با اشاره به دلیل استعفای خود و ریز نشدن جزییات آن اذعان کرد: اعضا هنوز فرصت اطلاع رسانی خیلی دقیق نداشته اند و هفته آینده جلسه ای با حضور اعضای صنف برگزار می شود که مسایل بازتر خواهد شد. کلیت این است که ترکیب آنطور که باید کارآمد نبود، من دوره دومی بود که در این هیات مدیره حضور داشتم و با احترام به تمام عزیزانی که در ترکیب هیات مدیره امسال بودند باید بگویم با توجه به تجربه ای که در دوره های قبلی داشتم شاید اولین نکته این باشد که ترکیب آن طور که باید شکل نگرفت.
او با اشاره به اینکه باید ترکیب موجود، بازدهی خوبی داشته باشد و در آن بازه این شرایط شکل نگرفته بود، اضافه کرد: تصمیم اولیه من این بود که کسی جایگزین من شود چون بر اساس اساسنامه امکان ترمیم هیات مدیره وجود دارد، ولی زمانی که از اکثریت ساقط می شود مجبور به تجدید آن می شوند.
به گفته وی، علت کلی این انحلال ترکیب ناکارآمد بود و موضوع پیچیده ای نیست.
عضو سابق هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه با اشاره به استعفای ۲ تن دیگر از اعضا توضیح داد: علاوه بر من آقای توده روستا و خدابخش هم استعفا دادند و آقای حدادی براساس اساسنامه به دلیل تعداد غیبت ها کنار رفتند و فکر نمی کنم خودشان هم علاقه ای به کنار رفتن داشتند.
قهرمان در پاسخ به اینکه در صورت تشکیل مجدد هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران در جلسه مجمع عمومی، باز هم در این دوره با ترکیب جدید حضور خواهید داشت؟ گفت: فکر می کنم برای این تصمیم زود باشد. من در دوره اخیر هم قرار نبود نامزد شوم.
او در پایان عنوان کرد: شکل هیات مدیره سالم ۲ ساله، ترکیبی از اعضای دوره قبل است که کارهای ناتمام قبلی را به اتمام برسانند و انتقال تجربه کنند و یک عده نیروی جدید هم در کنار آن ها قرار می گیرند. امسال قرار نبود من نامزد شوم و باید ببینیم تا یک ماه آینده که انتخابات جدید برگزار می شود کارها به چه شکل پیش خواهد رفت. امیدوارم که اعضای جدید نامزد شوند و کار به نقطه ای نکشد که من به عنوان شخصی که استعفا داده ام مجدد نامزد شوم.
زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است