سامانه فروش سینمای ایران راه افتاد/ سایت فروش خانه سینما چه شد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۶
توسط موسسه زیرمجموعه سازمان سینمایی؛

سامانه فروش سینمای ایران راه افتاد/ سایت فروش خانه سینما چه شد؟

مراسم رونمایی از سایت سامانه فروش سینمای ایران با حضور مجید مسچی مدیرعامل سینماشهر و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در سینماشهر برگزار شد.

رونمایی از سامانه فروش سینمای ایران/ تفاوت سایت سامانه فروش با سایت فروش بلیت خانه سینمابه گزارش خبرنگار صبا ،مراسم رونمایی از سایت سامانه فروش آنلاین سینمای ایران با حضور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، مجید مسچی مدیرعامل سینما شهر و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۶ اسفندماه در ساختمان سینما شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست منوچهر شاهسواری گفت: سال های سال بود که ما به عنوان تولیدکنندگان و شما به عنوان نویسندگان نیازمند شرایطی بودیم که به آمار و ارقام سینمای ایران در سراسر کشور دسترسی آنلاین داشته باشیم که در همین فاصله آقای مسچی بی سرو‌ صدا یک زیرساخت عظیم و به روز آماده کردند. آنچه سینماشهر در توسعه سینماهای شهر انجام‌ داده است به یک طرف و  راه اندازی این سایت سامانه فروش به یک طرف. من به نمایندگی از همه از آقای مسچی بابت راه اندازی این سامانه تشکر می کنم.
وی با تاکید بر اینکه خواسته سینما این بود که سایتی آمار روزانه فروش بلیت را در اختیار بگذارد، گفت: از طریق خانه سینما این درخواست را به سازمان سینمایی اعلام کردیم و آقای مسچی این شرایط را فراهم کرد تا از طریق این سایت از آمار واقعی فروش ایران در لحظه مطلع شویم. این امر ممکن است در ابتدا با حواشی مواجه شود ولی شما به عنوان نماینده ما در رسانه کمک کنید این آمار در دسترس، به گرفتاری تبدیل نشود.
دیدمان نسبت به فروش و مخاطب واقعی می شود

شاهسواری اضافه کرد: ممکن است در ابتدا راه اندازی این سایت غیرطبیعی به نظر بیاید ولی این آمار باید در اختیار تولیدکنندگان و سرمایه گذاران و فعالان تولید و توزیع قرار بگیرد تا فیلمسازان در جریان واقعی آمار فروش فیلم هایشان قرار بگیرند و ارزیابی از مخاطب و اثر را هم داشته باشیم. این سایت باعث می شود از کار خودمان فضای شفاف داشته باشیم و از این لحظه به بعد هر آماری از وضعیت فروش در سایت سامانه فروش در اختیار همه قرار می گیرد.

مدیر عامل خانه سینما ابراز امیدواری کرد این آمار به تحلیل تبدیل شود و گفت: شما به عنوان ناظران می توانید اشکالات و محاسن ما را ارزیابی و تحلیل کنید. دستاورد اصلی این سامانه این است که سینمای ایران به سمت شفافیت ارائه گزارش ها می رود.

مجید مسچی مدیر عامل سینما شهر در ادامه برنامه توضیح داد: سیستم فروش مکانیزه سینماها و‌ مجتمع های فرهنگی که نامنظم فیلم نمایش می دهد به فروش مکانیزه وصل می شوند. تا قبل از این فقط دفاتر پخش و شورای صنفی، اطلاعات در اختیاراشان قرار می گرفت ولی با اصراری که دکتر انتظامی سپرست سازمان سینمایی در انتشار و شفاف سازی اطلاعات دارند و با همکاری منوچهر شاهسواری در قانع کردن اصناف در شفاف سازی، تصمیم گرفته شد که اطلاعات در اختیار همه قرار بگیرد.

او به دسته بندی اطلاعات این سایت اشاره کرد و افزود: این سایت ۴ نوع اطلاعات دارد که شامل: ۱-وضعیت فروش کلی
۲-اطلاعات مربوط به سینماها و فروش
۳-اطلاعات مربوط به فیلم ها و‌ وضعیت فروش

۴-اطلاعات مربوط به دفاتر پخش
به گفته وی، سیستم آنلاین است و هراطلاعاتی آنلاین در سایت قرارگرفته و به روز می شود و هیچ اطلاعاتی دستی وارد نمی شود‌.
مسچی با اشاره به بخش بلیت فروشی آفلاین و ثبت اطلاعات پس از وصل اینترنت افزود: سیستم این سایت به صورت آنلاین است ولی اگر سینماها به صورت آفلاین هم بلیت بفروشند به محض وصل اینترنت مجدد اطلاعات وارد سایت می شود به همین دلیل فروش های روزانه ممکن است با تاخیر به روز شود.

پس از آن مسچی به توضیح بخش های مختلف سایت پرداخت که در این بخش ها، گزارش های کلی و‌ مقایسه فروش سه سال سینمای ایران در هرماه، اطلاعات مربوط به تفکیک فروش سالن های سینما از کم فروش ترین سالن ها تا پرفروش ترین آنها و همچنین آمار فروش بلیت های خریداری شده و بازگردانده شده و اطلاعات مربوط به دفاترهای پخش نمایش داده می شود.

مسچی در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر دریافت اطلاعات صحیح هر دستگاه سیستم فروش که در سینماها نصب می شود، گفت: سیستیم های مکانیزه هر سینما  به‌صورت رایگان در اختیار آن ها قرار گرفته است و نصب این سیستم های مکانیزه و خدمات بعدی نیز به صورت رایگان است و بهانه ای وجود ندارد که بگویند که نمی خواهیم این دستگاه ها وجود داشته باشد. سینمایی نیست که مجهز به دستگاهای مکانیزه نباشد و با راه اندازی هر مجموعه جدیدی سیستم مکانیزه به آنها تعلق می گیرد. این سامانه به سیستم جامع فروش بلیت موسوم به سینماتیکت وصل است، همچنین به
زودی و با راه‌اندازی سامانه فیلم تیکت و فروش بلیت از طریق آن، سامانه
جامع به آن سایت نیز متصل می‌شود.
مدیرعامل سینما شهر اضافه کرد: ما دو تیپ سینما داریم که یکی از آنها به صورت ۲۴ ساعته به سیستم و اینترنت وصل است و تیپ دوم تعدادی سینماست که دائم وصل نیستند و ارسال اطلاعات به صورت مکانیزه نیست و اطلاعات فروش بلیت ها پس از وصل اینترنت به طور اتوماتیک وارد می‌شود. همچنین یکی از پرسنل سینماشهر مسئول پیگیری است و‌ اگر سینمایی تا زمان مقرر اطلاعات را وارد نکند پیگیر می شود تا ارسال اطلاعات به تاخیر نیفتد.
سامانه فروش بلیت سینما در خانه سینما چه شد؟
شاهسواری در پاسخ به خبرنگار صبا مبنی بر اینکه آیا این سایت با سایت فروش بلیت که قرار بود توسط خانه سینما راه بیفتد، گفت: این سایت سامانه فروش با سایت فروش بلیت خانه سینما متفاوت است. مراحل زیرساختی سایت فروش خانه سینما  انجام شده و به زودی رونمایی خواهد شد. این سامانه باعث یکسان سازی اطلاعات می شود، سوءتفاهم ها برطرف می شود و این
اطلاعات خوب است  و به درد همه می خورد و باید در فضای حرفه ای اطلاعات شفاف
باشد.
مسچی درباره آدرس سایت و طریق ورود به آن اذعان کرد: آدرس سایت  panel.cinemashahr.ir است و طریق دسترسی هم به این شکل است که با ورود به سایت شماره موبایل خود را وارد می کنید و با کد ارسالی وارد خواهید شد.
پس از این نشست اهالی رسانه به همراه مسئولان به بازدید از یکی از سالن های سینما شهر که مجهز به پیشرفته ترین سیستم های روز دنیاست پرداختند.
زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است