سکوت حاکم شد/ نقاشی پرتره رهبر ارکستر به او هدیه داده شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۴
در اجرای ارکستر «رتوریک»؛

سکوت حاکم شد/ نقاشی پرتره رهبر ارکستر به او هدیه داده شد

ارکستر «رتوریک» در شب اجرای خود در تالار وحدت به پاس قدردانی از زحمات نصیر حیدریان رهبر ارکستر، تندیسی از چهره او را تقدیم وی کردند.
سکوت حاکم شد/ نقاشی پرتره رهبر ارکستر به او هدیه داده شدبه گزارش خبرنگار صبا، ۲۷ بهمن ماه نوبت اجرای ارکستر «رتوریک» در تالار وحدت در سی‌ و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به رهبری نصیر رحمانیان بود.
در این اجدا قطعاتی چون «دیورتیمنتو اپوس ١٣۶ موتزارت»، «سوئیت پاول اپوس ٢٩ اثر گوستاو هولتز»، «واریاسیون‌های از تم چایکوفسکی اپوس ٣۵ اثر آنتون آرنسکی»، «سینفونیتا در لا مینور اپوس ۶۶» ساخته شاهین فرهت و رهبری نصیر رحمانیان اجرا شد.
نکته قابل اشاره در این اجرا این بود که با توجه به نقد شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران از سر و صدای سالن و دوربین عکاسان، در اجرای ارکستر رتوریک شاهد سکوت بودیم اما گاه بعضی افراد میان موومان‌های یک قطعه شروع به تشویق می‌کردند که رهبر ارکستر با اشاره دست مانع برهم زدن نظم گروه می شد.
پیش از اجرای آخرین قطعه ارکستر «رتوریک»، برای ادای احترام به مخاطب بلند شدند و در این میان نصیر حیدریان گفت: همه نوازندگان برای تک تک نت‌ها صبح تا شب زحمت کشیده‌اند و از رضا مریوند مدیر هنری ارکستر بابت تمامی زحماتشان تشکر می‌کنم.
پس از آن رضا مریوند مدیر هنری ارکستر با تقدیم تندیس چهره نصیر حیدریان به او از تمامی زحماتش در تمامی سال‌ها و تربیت موزیسین‌های مطرح کشور، قدردانی کرد و در آخر قطعه‌ای که در بروشور ذکر نشده بود، نواخته و پرونده این اجرا بسته شد.
از مهمانان ویژه مراسم می‌توان به شاهین فرهت دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است