شب درخشش ارکستر ملی ایران در افتتاحیه فجرِ موسیقی/ حداد عادل آمد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۹
جشنواره موسیقی فجر 34؛

شب درخشش ارکستر ملی ایران در افتتاحیه فجرِ موسیقی/ حداد عادل آمد

همزمان با آغاز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازی درکنار مهمانانی از آذربایجان و مدیران حوزه موسیقی به اجرای برنامه پرداخت.
شب درخشش ارکستر ملی ایران همزمان با افتتاحیه جشنوارهبه گزارش خبرنگار صبا، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر عصر چهارشنبه ۲۴ بهمن فعالیت خود را در بخش های مختلف آغاز کرد.
در شب افتتاحیه این جشنواره ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در تالار وحدت در دو بخش ایرانی و آذربایجانی به اجرای برنامه پرداخت.
ارکستر ملی با قطعه «سرود گل» ساخته حسین دهلوی اجرای خود را با صدای دلنشین اسفندیار قره‌باغی و قطعاتی چون «پیروزی» و «رزم آوران» به آهنگسازی همایون رحیمیان کلید زد و در بخش‌هایی گروه کر به رهبری رازمیک اوحانیان، ارکستر ملی ایران را همراهی کردند.
پس از آن فریدون شهبازیان با بدرقه اسفندیار قره باغی از سالن با همراهی علی عابدین نوازنده سنتور به سالن بازگشتند و «کنسرتینو برای سنتور و ارکستر» ساخته حسین دهلوی را نواختند.
در ادامه برنامه قطعات «پیروزی خرمشهر» و «نوروز در سنگر»  با رهبری فریدون شهبازیان و همراهی نوازندگان ارکستر ملی ایران اجرا شد.
پس از آن قطعه «چهارگاه برای پیانو و ارکستر» ساخته جواد معروفی با همراهی پویان آزاده نوازنده پیانو که به گروه ملحق شده بود، به اجرا درآمد.
پس از استراحت کوتاهی ارکستر ملی ایران با آقاورد پاشایف رهبر آذربایجانی در صحنه حاضر شد و قطعات «اوورتور آرشین مال آلان»، «عسگرین نغمه سی»، «اولری وارخانه خانه»، «قزلارین رقصی»، «قایتاغی»، «سنده قالماز»، «وطن نغمه سی»، «والس»، «سوگیلی جانان» و «آیریلیق» نواخته شدند. همچنین در بخش‌هایی از قطعات سامیر جعفراف خواننده آذربایجان، ارکستر ملی را همراهی کرد.
اما نکته قابل اشاره سالن‌ نه چندان پر این اجرا بود که صندلی‌های خالی نشان از تغییر سلیقه مردم یا مناسب نبودن زمان اجرای می‌داد.
مهمانان این اجرا حداد عادل به همراه سفیر آذربایجان و شاهین فرهت دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی، مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  علی اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی بودند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است