آغاز بارانی جشنواره تئاتر فجر/ منیژه محامدی اعتراض کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷

آغاز بارانی جشنواره تئاتر فجر/ منیژه محامدی اعتراض کرد

سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر با نمایش محیطی «شدن» به کارگردانی علی محمد رادمنش فعالیت خود را آغاز کرد و سالن‌های دیگر طبق برنامه میزبان نمایش‌های این دوره از جشنواره بودند.
سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر آغاز شد/ اجرای «تبرئه» در بخش مهمانبه گزارش خبرنگار صبا، سی‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از عصر ۲۲ بهمن با نمایش «شدن» در بخش خیابانی در تئاتر شهر افتتاح شد اما سردی هوا بر جمعیت حاضر در محوطه تئاترشهر تاثیرگذزار بود و تعداد کمی از مخاطبان تئاتر از افتتاحیه جشنواره استقبال کردند.   
نمایش «تبرئه»  به کارگردانی منیژه محامدی و نویسندگی جسیکا بلنک و اریک جنسون روز اول سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در بخش مهمان در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر روی صحنه رفت.
این نمایش در بخش مهمان حضور دارد و در داوری جشنواره شرکت نمی‌کند با این حال نه تنها کارگردان و تهیه کننده بلکه هیچ یک از مسئولان حوزه تئاتر در این اجرا حضور نیافته بودند.
 منیژه محامدی کارگردان نمایش «تبرئه» نسبت به بسته بودن سامانه بلیت فروشی اعتراض داشت چراکه علاقمندان نتوانسته بودند بلیت تهیه کنند و  بخشی از سالن نمایش خالی مانده بود اما مدیر بخش بلیت فروشی جشنواره مدعی شد این سامانه هیچ مشکلی ندارد.  
از دیگر نکات قابل اشاره در این نمایش در اولین روز جشنواره تئاتر فجر می‌توان به موضوع عدالت خواهی در نمایش «تبرئه» اشاره کرد که در جامعه امروزی وجود دارد و نویسنده داستان این نمایش را براساس اتفاقات واقعی در دستگاه قضایی آمریکا نوشته است.
طراحی صحنه و لباس در نمایش «تبرئه» به شرایط حاکم بر موضوع نمایش اشاره داشت؛ زندانیانی که به دلیل ناحق بودن اتهام در دوران بدی به سر می‌برند و برای رهایی از  اتفاقات پیش آمده سعی به زندگی کردن دارند اما به دلیل سابقه زندان نمی‌توانند در جامعه دوام بیاورند.
از طرفی دیروز جشنواره در بخش صحنه‌ای میزبان نمایش‌هایی چون «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی علی رفیعی در تالار وحدت، نمایش «دام» به کارگردانی اسماعیل موحدی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «پرومته-طاعون» به کارگردانی شهاب آگاهی در تالار چهارسو مجموعه‌ تئاتر شهر، نمایش «اهالی هوا» به کارگردانی دیانا فتحی در تالار سایه، نمایش «افرا» به کارگردانی احسان جانمی در تالار قشقایی،  نمایش «حال همه ما خوب است» به کارگردانی مشترک فرزاد حسن‌میرزایی و سامان مهران در تماشاخانه سنگلج،  نیز نمایش «مرد شده» به کارگردانی آسو بهاری در تئاتر مولوی، نمایش «موی سیاه خرس زخمی» به کارگردانی جابر رمضانی در تالار حافظ بود.
سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری نادر برهانی مرند از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند در تهران برگزار می شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است