برنامه ای برای «ماجرای نیمروز ۳» ندارم/ با جشنواره قهر نمی کنم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹
محمدحسین مهدویان در گفتگو با صبا:

برنامه ای برای «ماجرای نیمروز ۳» ندارم/ با جشنواره قهر نمی کنم

کارگردان فیلم‌ سینمایی «ماجرای نیمروز: ردخون» درباره حضورش در جشنواره ملی فیلم فجر و ساخت قسمت های بعدی این فیلم به ارایه توضیحاتی پرداخت.

برنامه ای برای «ماجرای نیمروز 3» ندارم/ با جشنواره قهر نمی کنممحمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز: ردخون» که از رکورددار دریافت سیمرغ از سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر است به خبرنگار صبا گفت: ما دو «ماجرای نیمروز» ساخته ایم و قرار نیست ۱۰ «ماجرای نیمروز» بسازم که از جذابیت آن کاسته شود و فعلا برنامه ای برای ساخت قسمت های بعدی ندارم.

وی با اشاره به اینکه چه انتظاری از حضور در جشنواره ملی فیلم فجر دارد، گفت: حضور مردم و‌ دیدن اولین واکنش های آنها ‌در مواجهه با فیلمم برایم مهم است. چهار فیلم‌تاکنون به جشنواره داده ام که هر چهار فیلم‌ جزو ۵ فیلم برتر آرای مردمی بوده و یکی از آنها بهترین فیلم از نگاه مردمی شده که این برایم خیلی مهم است.

مهدویان ادامه داد: برای اینکه فیلمت اکران شود و بتوانی از فضای رسانه ای برای عرضه فیلم استفاده‌‌ کنی جشنواره فیلم فجر بسیار خوب است. جشنواره فجر به جز جنبه مسابقه جنبه های دیگر هم دارد و نمی شود فقط به آن از حیث مسابقه نگاه کرد؛ مگر فیلم ها مانند مسابقات ورزشی قرار است با هم رقابت کنند که گرفتن یا نگرفتن جایزه برای فیلمساز اولویت داشته باشد؟ هر فیلمی مخاطب خود را دارد و برای اینکه مخاطبش را پیدا کند وارد جشنواره فجر می شود و تعدادی در این بین جایزه هم دریافت می کنند.

کارگردان «لاتاری» در پاسخ به اینکه در سال های آینده باز هم به جشنواره خواهد آمد، گفت: حتما به جشنواره فیلم خواهم داد و قهر کردن و فیلم ندادن به جشنواره فعلا در برنامه من نیست. بدترین برخوردها هم اگر با من بشود توقعی از جشنواره فجر ندارم که بخواهم در مقابل اینکه فیلمم در چند رشته باید کاندید می شد یا جایزه می گرفت و‌ نگرفت قهر کنم.
مهدویان اضافه کرد: جشنواره فجر میراث سینمای ماست و‌ موظف هستیم در آن حضور داشته باشیم و قهر نکنیم‌ و سعی کنیم آن را بهتر کنیم. فکر می کنم با حضورمان و‌ کمک به اصلاح آن مواردی که با آن مشکل داریم می‌توانیم جشنواره را ارتقا دهیم. ما فیلمسازیم و  با حضورمان در جشنواره فجر می توانیم به این جشنواره اعتبار دهیم. جشنواره فجر ‌معتبر به فیلم هایی است که در آن حضور دارند. ما موظف هستیم فیلم‌ خوب بسازیم‌ و‌ جشنواره ملی کشورمان را با کیفیت تر کنیم.

مهدویان در پاسخ به این‌ که چشم اندازی برای ساخت فیلم سال آینده خود دارد، بیان کرد: خیر، فعلا برنامه ای برای آن ندارم.

زهرا دمزابادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است