رویای بهرام رادان برای بازی در فیلم ورزشی/ «سونامی» از فارابی کمک نگرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰
نشست خبری «سونامی»؛

رویای بهرام رادان برای بازی در فیلم ورزشی/ «سونامی» از فارابی کمک نگرفت

میلاد صدرعاملی کارگردان «سونامی» استفاده از حمایت ها و بودجه های شورای تصویب فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی به واسطه حضور رسول صدرعاملی در این شورا را رد کرد.
یلبیلبه گزارش خبرنگار صبا، نشست خبری فیلم سینمایی «سونامی» پنجشنبه ۱۸ بهمن
ماه در دومین سانس سینمای رسانه در سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر، با
حضور عوامل فیلم و با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد.
میلاد صدرعاملی کارگردان فیلم سینمایی «سونامی» درباره علت انتخاب بهرام
رادان گفت: از ابتدا برای نقش هایی که داشتم مدنظرم بهرام رادان و مهرداد صدیقیان بود، چون متاسفانه تعداد اندکی بازیگر در سینمای ایران وجود دارد که شرایطی حضور در فیلم ورزشی را دارند. دلیل دیگری که این دو را انتخاب کردم، سن شان بود و شرایط سنی این دو نیز اقتضا می‌کرد که در این فیلم همبازی شوند.
وی درباره کوروش رجلی که از قهرمانان تکواندو است، بیان کرد: کوروش رجلی تمرینات سخت و نفسگیری را قبل از آغاز فیلم شروع کرد.
بهرام رادان در پاسخ به سوالی که او و مهرداد صدیقیان را متهم به سفارش کردن همدیگر می کرد، گفت: کسی که این سوال را می پرسد، حتما سینما را نمی شناسد، چون سینمای ما خیلی شریف تر از این حرف‌هاست. من و مهرداد چند سالی است با هم دوستیم و چند کاری که طی دو سال گذشته با هم داستیم اتفاقی بوده است. 
وی همچنین درباره انتخاب فیلم‌هایی که در آنها ایفای نقش می کند، گفت: هر بازیگری با افزایش تجربه و علم و آگاهی
نسبت به اطرافش، به تدریج نسبت به انتخاب‌هایش حرفه‌ای می‌شود. از طرف دیگر همه چیز دست بازیگر نیست. امسال هر سه انتخابم از سه فرم فیلم متفاوت بود و از حضور در آنها راضی هستم، گرچه هیچوقت از خودم راضی نیستم و اگر راضی باشم آن روز را روز مرگ بازیگری ام می دانم.
رادان در ادامه نقش را مهمترین عامل انتخاب یک بازیگر دانست و گفت: رویای بازی در فیلم ورزشی را داشتم و زمانی که میلاد پیشنهاد داد، خوشحالم شدم. هر بازیگری می تواند هر  استراتژی داشته باشد و در این مسیر آزاد است. برنامه‌ریزی‌ من برای سینما است و برای آن برنامه آینده دارم و امیدوارم
سال‌های بعد در جشنواره حضور داشته باشم. 
مهرداد صدیقیان گفت: ۹ سال است با بهرام رادان دوست هستم اما در سال ۹۵ برای اولین بار با هم همبازی شدیم. حضور بهرام برای من اتفاقی خوشایند است چون بهرام حرفه‌ای است. اگر غیر از بهرام رادان در سونامی حضور داشت، مطمئن بودم به اینجا نمی رسید.
کوروش رجلی از قهرمانان تکواندوی ایرانی نیز در سخنانی گفت: فیلم «سونامی» اتفاق مهمی برای ورزشکاران است که زندگی شان تصویر می‌شود. بهرام رادان از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار بود، البته همه بازیگران در عرض ۳ ماه توانستند رقص پا و حرکات تکواندو را یاد بگیرند. 
علیرضا شجاع نوری نیز گفت: روزی که رسول صدرعاملی از من خواست در کنار میلاد
باشم، قبول کردم ولی در ابتدای کار متوجه شدم که میلاد واقعا فیلمساز است و
خوشحالم شاهد تولد فیلمساز متفاوتی در سینمای ایران هستم.
امیرمهدی ژوله نیز که در این فیلم ایفای نقش داشت، گفت: شاه سکانسی در «سونامی» بود که من را سر ذوق آورد که متاسفانه ممیزی خورد و از فیلم حذف شد. اگر سکانسی که درباره مسابقه مقابل اسراییلی‌ها بود حذف نمی شد، عمق دیگری به فیلم
می‌داد.
محمدرضا صدرعاملی فیلمنامه نویس «سونامی» نیز درباره روند تحول شخصیت‌ها در فیلم گفت: تحولات نباید حتما در فیلم نمایش داده شود چون همه کاراکترهای فیلم از جایی که در آن هستند، رضایت دارند و این موضوع از تحول مهمتر است.
کریستف رضاعی آهنگساز «سونامی» از همکاری با یک کارگردان جوان ابراز رضایت کرد و گفت: برای دو شخصیت
اصلی از دو ساز ترومپت و فرنچ هورن استفاده کردم؛ چون ترومپت شلوغ‌تر است، برای صدیقیان مناسب بود و فرنچ هورن که سازی درونی است به نقش رادان می‌خورد. البته قطعا در فیلم ورزشی ریتم تند باید
استفاده می‌کردم‌ که این کار را انجام دادم.
مهرداد صدیقیان سخت‌ترین بخش فیلم را سکانس مبارزه نهایی با بهرام رادان دانست و
گفت: در طول فیلمبرداری ناخواسته به دلیل فشاری که روی من بود، ۵ کیلو وزن
کردم و مدام سرگیجه داشتم که به دلیل تمرینات سخت ورزشی بود.
میلاد صدرعاملی در پایان، استفاده از حمایت ها و بودجه های شورای تصویب فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی به واسطه حضور رسول صدرعاملی در این شورا را رد کرد و گفت: زمانی که «سونامی» ساخته شد، پدر من عضو این شورا نبود.

آزاده فضلی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است