«بنفشه آفریقایی» مثلث عشقی نیست/ حاشیه نسازید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۲
مونا زندی در گفتگو با صبا:

«بنفشه آفریقایی» مثلث عشقی نیست/ حاشیه نسازید

کارگردان فیلم «بنفشه آفریقایی» درباره تعبیری که از فیلمش شده و آن را مثلث عشقی دانسته اند صحبت کرد و این موضوع را رد کرد.

بنفشه آفریقایی روایت «مثلث عشقی» نیست/می شود خارج از مسائل دیکته شده هم رفتار کرد

مونا زندی حقیقی کارگردان فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» که در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد درباره سوژه خارج از عرف فیلمش و واکنش مخاطبان در فضای مجازی که آن را مثلث عشقی دانسته اند و تاثیر چنین نگاهی بر امکان اکران عمومی فیلم به خبرنگار  صبا گفت: نمی دانم چه اتفاقی برای فیلم خواهد افتاد و اگر قرار است دوستان خبرنگار برای ما حاشیه ایجاد کنند، آنها باید پاسخگو باشند.
وی افزود: این فیلم به هیچ وجه مثلث عشقی را روایت نمی کند و قصه انسانی ۲ آدمی است که زمانی با هم ازدواج کردند و پس از آن جدا شدند. فیلم در زمان حالش قصه عاشقانه زن و شوهری را روایت می کند که با هم زندگی می کنند ولی به این فکر می کنند که قرار نیست به شوهر سابق پشت شود و سال های زندگی با هم را فراموش کنند به همین دلیل شوهر سابق را که در حال حاضر در خانه سالمندان است پیش خود می آورند تا اوضاع کمی سر و سامان پیدا کند و این خارج از عرف نیست.
زندی حقیقی در پاسخ به این پرسش که پذیرش حضور شوهر اول توسط شوهر دوم قابل درک از جانب جامعه نیست و ممکن است با بازخوردهای منفی مواجه شود، توضیح داد: امیدوارم همین جمله باعث شود کمی آدم ها به جلو حرکت کنند و آنها را به فکر فرو ببرد که چه کسی عرف را تعیین می کند؟ عرف از کجا آمده است؟آیا نمی شود خارج از چیزی که به ما دیکته می شود رفتار کرد.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است