«بی تار» سال آینده اکران می شود/ انجام آخرین مراحل فنی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
صبا خبر می دهد؛

«بی تار» سال آینده اکران می شود/ انجام آخرین مراحل فنی

فیلم سینمایی «بی تار» به کارگردانی جمیل رستمی آخرین مراحل فنی را پشت سر می گذارد و برای اکران در سال آینده آماده می شود.

تهمورس پورناظری آهنگساز «بی تار» شد

سیدحامد حسینی تهیه کننده «بی تار» به کارگردانی جمیل رستمی درباره آخرین وضعیت تولید این فیلم سینمایی به خبرنگار صبا عنوان کرد: در حال حاضر مراحل پست پروداکشن فیلم در حال انجام است و این موضوع را که فیلم می تواند در آرامش و فرصت کافی مراحل فنی خود را طی کند می توان به فال نیک گرفت.
وی با اشاره به اینکه «بی تار» در مهر ماه کلید خورد و در حال حاضر ساخت موسیقی فیلم توسط تهمورس پورناظری درحال انجام است، بیان کرد: به دلیل اینکه بخش مهمی از فیلم درباره یک گروه موسیقی است، این بخش از مرحله فنی  فیلم از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست.
حسینی افزود: جلوه های ویژه «بی تار» نیز توسط ماکان خاکزاد در حال سپری شدن و صداگذاری نیز توسط حسین ابوالصدق در حال انجام است و تا ماه آینده فیلم آماده نمایش خواهدشد.
این تهیه کننده در پایان درباره زمان اکران فیلم نیز توضیح داد: اکران فیلم سینمایی «بی تار» در سال ۹۸ خواهد بود.

تمام لوکیشن های «بی تار» به کارگردانی جمیل رستمی در کردستان ایران و بخشی نیز در کردستان عراق بوده است.

مهدی پاکدل، مریم بوبانی، محیا دهقانی، تینو صالحی، سحر درویش، محمد لاریان، شهاب عباسیان، آریا راد و تعدادی بازیگر کُرد از بازیگرانی هستند در فیلم سینمایی «بی تار» نقش آفرینی کردند.

فیلمنامه این فیلم به نویسندگی مشترک جمیل رستمی و پژمان تیمورتاش با محوریت منطقه کردستان به نگارش درآمده است.

جمیل رستمی در کارنامه خود ساخت فیلم های سینمایی «ژانی گه‌ل»، «مرثیه برف» و «چشم» را دارد. «بی تار» چهارمین فیلم بلند این کارگردان محسوب می شود.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است