«اختیاریه» فرم جدیدی از تاک شوی چالشی در تلویزیون است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۶
سیدمرتضی فاطمی:

«اختیاریه» فرم جدیدی از تاک شوی چالشی در تلویزیون است

مخاطب‌محوری سرلوحه ما است و تلاش می کنیم تا به فرم جدید و قابل اجرای یک تاک‌شوی چالشی و صریح در تلویزیون ایران برسد.

به گزارش «صبا»؛ سیدمرتضی فاطمی، تهیه کننده برنامه تلویزیونی «اختیاریه» در گفتگو با «صبا» در ارتباط با این برنامه گفتگومحور گفت: «اختیاریه» تالار گفتگویی صریح و شفاف است و بنا داریم تا با شخصیت‌های شناخته شده در متن جامعه، گفتگوهای فرامتنی داشته باشیم. لذا مخاطب‌محوری سرلوحه ما است و تلاش می کنیم تا به فرم جدید و قابل اجرای یک تاک‌شوی چالشی و صریح در تلویزیون ایران برسد.
تهیه کننده «اختیاریه» در پاسخ به این سوال که گویا پژوهش های متعددی پیش از ساخت برنامه انجام شده است، طی این پژوهش ها بر چه نقاطی از زندگی مهمانان متمرکز شده وآن ها را با چه چالش هایی رو به رو خواهند کرد، اذعان داشت: تصمیم داریم برنامه ای عامه پسند و نه برنامه‌ای تخصصی و نخبگانی بسازیم. پر واضح است که تاکید بر عامه‌پسندی به هیچ وجه به معنای ساده انگاری و ساده سازی نیست، بلکه می خواهیم با ابزار گفت و گو و به عنوان وجدان جامعه با مهمانان مختلف مباحث جدی اما همه فهم و جذاب را انجام دهیم.
فاطمی در ارتباط با نوع گفت و گو و نگاه این برنامه ی چالشی بیان داشت: تلاش ما بر این است که فضایی آرامش بخش و آزاد برای برگزاری گفت و گوهای جسورانه و چالشی ایجاد کنیم. لذا سعی می کنیم با برقراری توازن میان رعایت ادب و میزبانی همزمان با مهمان برنامه، به گفتگوی صریح و در عین حال جذاب با مهمانان بپردازیم.
وی درخصوص ترکیب میهمانان «اختیاریه» نیز عنوان کرد: عمده مهمانان «اختیاریه» از چهره های مطرح و شناخته شده در حوزه های مختلف سیاسی، ورزشی، علمی، هنری، نظامی، روحانی و بطور کلی چهره های شناخته شده و جذاب هستند. از طرفی سعی اتاق فکر برنامه و هیات انتخاب مهمان بر این است که در این گزینش، افراد مغفول اما تاثیرگذار نیز در ترکیب مهمانان حضور داشته باشند.
مجری «اختیاریه» درباره وضعیت فعلی این برنامه بیان داشت: هم اکنون مراحل آماده سازی دکور این برنامه در حال انجام است و بزودی شاهد پخش نخستین قسمت آن خواهیم بود.

گفتنی است؛ پیش تولید «اختیاریه» از ۳ ماه پیش با شروع پژوهی مهمانان، آغاز شده و مجموعه‌ای متشکل از روزنامه نگاران بنام سال‌های اخیر رسانه‌های کشور ترکیب تیم پژوهش آن را شکل می‌دهند. سید مرتضی فاطمی پیش از این، تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه تلویزیونی «۱۸۰ درجه» و سریال‌های تلویزیونی «هوش سیاه» و «شرایط خاص» را برعهده داشته است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000