موسیقی بخش جدانشدنی از زندگی مردم است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
مهدیه محمدخانى در گفت و گو با «صبا»:

موسیقی بخش جدانشدنی از زندگی مردم است

وقتی موسیقی خوب گوش کنیم ، سطح سلیقه ما بالاتر می‌رود موسیقی خوب را تشخیص می‌دهیم و دیگر حاضر نیستیم اثری نامطلوب را انتخاب کنیم. به هرحال گوش باید موسیقی خوب را تجربه کند تا تاثیر آن را در زندگی بپذیرد.

به گزارش «صبا»، مهدیه محمدخانى خواننده زن ایرانی که کنسرت‌های زیادی در کشورهای مختلف برگزار کرده است درباره نقش موسیقی در زندگی مردم در گفت و گو با «صبا» اظهار کرد: موسیقی بخش جدانشدنی از زندگی مردم است و در جامعه بشری حائز اهمیت است، درحقیقت موسیقی مانند خوراکی برای روح و روان  است. موسیقی چه سازی باشد و چه آوازی ، هردو در ارتقا سطح زندگی افراد تاثیرگذار است. هرچقدر این موسیقی غنی‌تر و اصیل‌تر باشد و کلام پر مفهومی داشته باشد طبیعتا تاثیر عمیق‌تری بر انسان می‌گذارد.
وی در ادامه افزود: مطمئناً همه هنرمندان تلاش می‌کنند بهترین اثر را خلق و منتشر کنند. همچنین اگر اثرى کلام داشته باشد از اشعار پر معنا و مفهوم استفاده کنند که در زندگی افراد اثرگذار و راهگشا باشد و آن‌ها را به رشد و شکوفایى فردى برساند. هر هنرمند وظیفه دارد در تهیه خوراک روح که بسیار مهم است، قدم‌های بزرگی بردارد و بیشترین تلاش را در این زمینه داشته باشد و روز به روز خودش را ارتقا دهد تا بتواند موسیقی برتری تولید کند.
مهدیه محمدخانى با ابراز نگرانی از شرایط امروز موسیقی توضیح داد:  این روزها در جامعه شاهد هستیم که بعضی از تولیدات به جهت پخش در فضای کلی جامعه و به عنوان یک حرفه برای درآمد زایی تبدیل شده و  این افراد به کیفت و تاثیر اثر در زندگی مردم و نقش آن در جامعه فکر نمی‌کنند و در حقیقت برخی از این دست کارها اشعار  بی‌محتوایی دارند و نداشتن محتوا به مرور در افرادی که دقت کافی در خوراک شنیدارى شان ندارند باعث میشود گوش موسیقیایی آن‌ها ضعیف شود و دیگر فرقی بین موسیقی خوب و بد قائل نباشند. این اتفاق باعث میشود مردم به موسیقی ضعیف بسنده کنند و آن‌ها را بیشتر گوش کنند چون طعم موسیقى خوب را نچشیده اند. این موضوع در گذر زمان جامعه‌ را تحت تاثیر اتفاقات تلخی قرار می‌دهد و فرد را سطحی نگر کند و متاسفانه شاهد این صدمات در جامعه امروز هستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه موسیقی خوب تاثیر مثبتی در زندگی دارد، افزود: وقتی موسیقی خوب گوش کنیم ،  سطح سلیقه ما بالاتر می‌رود موسیقی خوب را تشخیص می‌دهیم و دیگر حاضر نیستیم اثری نامطلوب را انتخاب کنیم. به هرحال گوش باید موسیقی خوب را تجربه کند تا تاثیر آن را در زندگی بپذیرد.
مهدیه محمد خانى از انتشار قطعه جدید «در سکوت میهن» گفت: قطعه « در سکوت میهن» به آهنگسازی استاد حسین بهروزی نیا و شعری از جناب مسعود کلانتری و نوازندگی اساتید گرامى، آقایان حسین بهروزی نیا، سعید فرج‌پوری و بهنام سامانی بوده که در هفته گذشته منتشر شده است. این قطعه با مضمون ملى_میهنی مورد استقبال مردم قرار گرفته است. تا امروز چهار آلبوم با صداى من منتشر شده است که اخرین آلبوم با نام «تار و پود» با آهنگسازی استاد حمید متبسم بوده و کنسرت‌هایی هم در سراسر دنیا برای این آلبوم برگزار کرده‎‌ایم و امیدوارم به زودی کنسرت‌های زیادی با همراهی استاد استاد حسین بهروزی نیا و همکاران دیگر داشته باشیم که در زمان خودش تاریخ آن اعلام می‌شود.
وی در پایان از همکاری خود با استاد حسین بهروزی نیا گفت: این دومین قطعه‌ای بود که با ایشان همکاری داشته‌ام که قطعه اول با نام « نوروز خوش آمد» در نوروز امسال منتشر شد و بسیار مورد توجه مردم قرار گفت. همکاری من با این اساتید از سال ۹۴ و با گروه دستان بود که با انتشار آلبومی و برگزاری کنسرت‌هایی در خارج از ایران ادامه پیدا کرد که بهترین تجربه دوران کاری من است چراکه با اساتید برجسته کشورم همکاری کرده‌ام و این  باعث افتخار من است. استاد حسین بهروزی نیا حس و سلیقه اى متفاوت در آهنگسازی دارند و همچنین محبت خاصی نسبت به کار و صدای من دارند و بی‌نهایت به خاطر حمایت‌هایشان سپاسگزارم.
نسترن معصوم‌پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است