لغو مجوز پردیس تئاتر شهرزاد به نمایش ما آسیب رساند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰
صحرا فتحی در گفت‌و گو با «صبا»:

لغو مجوز پردیس تئاتر شهرزاد به نمایش ما آسیب رساند

نمایش «شب» به کارگردانی و نویسندگی صحرا فتحی در شیراز به ادامه کار پرداخته است.

به گزارش «صبا»،صحرا فتحی نویسنده و کارگردان  نمایش «شب» درباره لغو نمایش‌های پردیس تئاتر شهرزاد در گفت‌و گو با «صبا» اظهار کرد: نمایش «شب» بخاطر لغو مجوز پردیس تئاتر شهرزاد در تهران اجرا نرفته است و از روزی که سالن تعطیل شده روابط عمومی به ما گفته است که تا یکی دو روز دیگر سالن باز می‌شود اما هنوز خبری از بازگشایی نیست. ما هزینه‌ی زیادی را به پردیس تئاتر شهرزاد پرداخت کرده‌ایم اما فعلا تکلیف هزینه‌های ما مشخص نیست و مطمئنم همه گروه‌ها  ضرر کرده‌اند. من تصمیم گرفتم به جای درگیری و دعوا کنار سالن بمانم  تا به مرور زمان مشکلات حل شود و بتوانیم دوباره اجراهارو شروع کنیم و برا ادامه کار نمایش را در شهرهای دیگر برای مخاطبان روی صحنه ببرم. من احترام زیادی برای مخاطب قائل هستم و حتی در دورترین نقطه کشور هم  با همکاری تیم نمایش می‌رویم تا پیام نمایش را به مردم برسانیم.
وی درباره موضوع نمایش «شب» گفت: این نمایش یکی از معضلات اجتماعی را در جامعه بین روابط زن و مرد روایت می‌کند. رابطه زناشویی و مشکلات بچه دار شدن موضوعی است که باید نگاه درستی به آن داشته باشیم.
صحرا فتحی از ادامه نمایش «شب» گفت: نمایش «شب» پس از اجرا در کانادا و بندرعباس در شیراز روی صحنه رفته است و قصد داریم در همدان ،سمنان وشمال به اجرا بپردازیم و بعد از ان به اروپا سفر کنیم. چراکه برای من خیلی مهم است تا پیام این نمایش را به مخاطبان در شهرها و کشورهای  دیگر برسانم.
وی با ابراز خوشحالی از استقبال مردم نسبت به  نمایش «شب» گفت: خیلی خوشحالم که می‌توانیم حس خودمان را به مخاطب منتقل کنیم و واکنش‌های خوبی را از آن‌ها دریافت کنیم. چراکه عنوان این موضوعات در تئاتر ما خالی است و ما باید بی‌پروا و خیلی شفاف دغدغه‌های اجتماعی را بیان کنیم تا اصلی ترین مشکل جامعه را که منجر به طلاق می‌شود را برطرف کنیم.
وی در ادامه از تیغ سانسور در نمایش «شب» گفت: من به سختی به این موضوع پرداخته‌ام و تیغ سانسور گردن این متن را زده است اما من تمام تلاشم را کرده‌ام تا سانسور به محتوا و پیام نمایش آسیبی نرساند.
وی در پایان گفت: ما در شهرهای دیگر نمایش«شب» را اجرا می‌کنیم و بعد از ایام فاطمیه برای تهران تصمیم می‌گیریم در چه سالنی باشیم چراکه سالن‌های کوچک برای ما توجیه اقتصادی ندارد.
گفتنی است، محمد قدس و صحرا فتحی تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده‌دارند.این نمایش پس از حضور موفق خود در کشور کانادا در ادامه اجراهای خود به شهرهای مختلف ایران سفر خواهد کرد و بعد از آن به تور اروپا می‌رود که به زودی زمان آن اعلام می‌شود.
نسترن معصوم‌پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است