توضیحات مهدی نادری درخصوص «سامورایی در برلین» و جشنواره فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵

توضیحات مهدی نادری درخصوص «سامورایی در برلین» و جشنواره فجر

برخلاف اخبار منتشر شده، به دلیل طولانی شدن مراحل فنی هیچ نسخه ای از فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» برای بازبینی در اختیار جشنواره فجر قرار نگرفته است.

سامورایی در برلین

به گزارش خبرنگار «صبا»، با اعلام اسامی فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فجر، نام فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» که پیش بینی می‌شد یکی از فیلم های راه یافته به این بخش باشد به چشم می‌خورد که گویا به دلیل طولانی شدن مراحل و تلاش عوامل سازنده، هیچ نسخه ای از فیلم برای بازبینی در اختیار جشنواره فجر قرار نگرفته است.
مهدی نادری کارگردان فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» در ارتباط با حواشی ایجاد شده پیرامون پذیرفته نشدن این فیلم سینمایی در سی و هفتمین جشنواره فجر در گفت و گو با خبرنگار «صبا» توضیح داد: هر فیلمی اعتبار خود را از موضوع و جایگاه جشنواره های راه یافته به آن پیدا می کند. ما خیلی دوست داشتیم «سامورایی در برلین» در جشنواره فجر حضور داشته باشد، کما اینکه در تمام ادوار جشنواره فجر معرفی کننده استعداد فیلم سازان مطرحی بوده است که درعین حال با افت و خیز هایی مختلفی در مسیر خود مواجه شده و من به شخصه سه سال پیش فیلمم را از جشنواره فجر خارج کردم.
وی در ادامه افزود: خیلی دوست داشتم «سامورایی در برلین» را با اصحاب سینمایی در جشنواره فجر ببینیم، ولی هرچه تلاش کردیم نتوانستیم نسخه ای از فیلم را به جشنواره برسانیم و امیدوارم سال های آینده با فیلم های دیگر در این جشنواره حضور داشته باشیم.به همه دست اندرکاران جشنواره که برای آن بسیار تلاش می کنند خسته نباشید می گویم، در عین حال که می دانم در بعضی مواقع از جایگاه آن سواستفاده هم می شود.
نادری در خصوص آخرین وضعیت فیلم نیز توضیح داد: ما همچنان مراحل فنی فیلم اعم از تدوین،جلوه های ویژه،صداگذاری و ساخت موسیقی را سپری می کنیم و به دلیل طولانی شدن این مراحل هیچ نسخه ای از فیلم برای بازبینی در اختیار جشنواره قرار نگرفته است.
کارگردان «بدرود بغداد» درخصوص ویژگی های شاخص «سامورایی در برلین» توضیح داد:نادر مشایخی به ایفای نقش شخصیتی متفاوت در کنار حمید فرخ نژاد،امیرمهدی ژوله،هومن حاجی عبداللهی و میرطاهر مظلومی که هرکدام بازی متفاوتی را از خود  در این فیلم کمدی به نمایش گذاشته اند پرداخته است.«سامورایی در برلین» برای تماشاچی کمدی پسند و سینمادوست می تواند فیلم جذابی باشد.
او در خصوص زمان اکران این فیلم سینمایی توضیح داد:باید ببینیم که تقدیر فیلم چگونه رقم می خورد.اولویت ما در ابتدا این است که فیلم با کیفیت خوب و دلخواه به پایان برسد و پس از آن برای اکران عمومی آن تصمیم گیری خواهیم کرد.به احتمال زیاد اکران فیلم به سال ۹۸ موکول می شود و باید دید در نتیجه چه تصمیمی برای اکران قطعی آن  گرفته خواهد گرفت.

حمید فرخ نژاد، امیرمهدی ژوله، میرطاهر مظلومی، هومن حاجی عبداللهی، میترا حجار، سامان صفاری گوهر خیراندیش،نادر مشایخی،محسن حسینی،اکبر سمنار از جمله بازیگران این فیلم کمدی هستند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از : مجری طرح: محمود بابایی، مدیر فیلمبرداری: امیر موسوی، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری، مدیر صدابرداری: محمد شاهوردی، طراح لباس: آزاده قوام، طراح صحنه: سعید هنرمند، مدیر تولید علیرضا بیات، مدیر تدارکات: جواد قاسمی، عکاس امید صالحی، منشی صحنه: زهرا تحقیقی، دستیار یک و برنامه ریز امیر رونقی، فیلمبردار پشت صحنه: مسعود امامی،مشاور تهیه کننده : یاسر شاهپیری، مدیر روابط عمومی: علی زادمهر، تهیه شده در شرکت سینمایی لینکیپر فیلم پروداکشن و نور فیلم آلمان.

زهرادمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000