khabargozarisaba.ir
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 17
کد خبر: ۶۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
رادیو یک رسانه بسیار گرم و صمیمی است که می‌تواند هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند.

به گزارش  «صبا»،  بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران رسانه غالب، رادیو بود و نقش تاثیرگذاری در تاریخ معاصر ایران از خود به جای گذاشته است. امروزه نیز اهمیت رادیو در سپهر رسانه‌ای مشخص است. این رسانه می‌تواند جایگاه خود را براساس اطلاع‌رسانی پیوسته به نحو قابل توجهی انجام دهد. به همین خاطر می‌توان اذعان کرد که هیچ‌وقت رادیو دچار مشکل نمی‌شود.

به‌رغم این‌که در شرایط فعلی رقبای جدیدی در این عرصه پا به میدان گذاشته‌اند و در صدد جذب مخاطبان هستند، اما رادیو قدرتی خاص و متفاوت دارد. منتها به‌خاطر این‌که در مسیر رسالت اصلی خود گام بردارد، باید در ارائه محتوای و اطلاع‌رسانی رادیویی فضای صمیمی داشته باشیم و با نگاه کاربردی مطالب را ارائه کنیم. به‌عنوان مثال رادیو اربعین یک رادیوی گرم و مخاطب‌پسند بود که با دل مردم همراه است و هر لحظه اطلاعات کامل و دقیق به آن‌ها ارائه می‌کرد. به همین خاطر مخاطب آن را به نحو فزاینده‌ای دنبال می‌کند.

امروزه تخصص‌گرایی اقدام شایسته‌ای است که می‌تواند نتایج بسیار مناسبی به همراه داشته باشد. اما باید توجه کرد که این نگاه منجر به موازی‌کاری در شبکه‌‌ها نشده و به‌جای آن از توان هم‌پوشانی استفاده شایسته‌ای صورت پذیرد. از سویی هم مخاطبان و هم برنامه‌سازان رادیویی باید به مسئله پژوهش و تحقیق بیشتر توجه کنند و جایگاه این بخش راهبردی را ارتقاء ببخشند. به‌عنوان نمونه باتوجه به این‌که شبکه رادیویی انقلاب به صورت تخصصی در حال تولید برنامه مرتبط است، اما در سایر شبکه‌‌ها نیز باید برنامه‌سازان تحقیق و پژوهش بیشتری در این زمینه داشته باشند و تا با بصیرت و آگاهی برنامه‌‌های فاخر را برای سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب بسازند.

اگر مخاطبان اغنا شده و نیاز آن‌ها مرتفع شود، قطعا رادیو پیگیری می‌شود. مثلا وقتی یک مسئله اجتماعی پیش بیایید و مخاطب این حس را پیدا کند که شبکه رادیویی در راستای پاسخ به نیاز وی قدم برمی‌دارد قطعا آن را دایما پیگیری می‌کند. میل، مصلحت و نیاز مخاطب باید بیش از هر زمانی نهادینه شود.

این مسئله درخصوص گرانی، تورم، پیگیری مصوبات مجلس و یا سایر نیازهای مخاطب باید مورد پژوهش و بررسی قرار بگیرد و براساس اولویت‌ها، اقدامات لازم را انجام و از دریچه فردی که کاملا مسلط به این مسئله است رادیو پاسخگو باشد. درحقیقت نیاز مخاطبان از طریق کارگروه‌‌های مشخصی مورد پالایش قرار بگیرد و مصوبات آن‌ها برای اجرایی شدن در اختیار شبکه‌‌ها قرار داده شود.

تیمور کوشکی- گوینده رادیو


ارسال به دوستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: