khabargozarisaba.ir
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 17
کد خبر: ۶۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
اگفته پیداست که اداره سازمان های بزرگ دولتی و غیردولتی، هزینه های زیادی داشــته و بودجه بســیاری می طلبد.
ناگفته پیداست که اداره سازمان  های بزرگ دولتی و غیردولتی، هزینه های زیادی داشــته و بودجه بســیاری می طلبد. در این میان صداوســیما نیز یکی از ســازمان های بزرگی اســت که در سراسر کشــور بالغ بــر پنجاه هزار نفــر کارمنــد دارد و به طور مســتمر در حــال برنامه ســازی و ایجاد شــبکه  های جدید داخلــی و برون مرزی اســت. بی شــک اداره این ســازمان بزرگ کــه همواره در کانــون توجــه مردم و مســئولان قــرار دارد کار راحتی نیســت و بودجه بســیاری می طلبد؛ به خصــوص این کــه تلویزیــون و شــبکه  های مختلف آن همواره از کمبــود بودجه رنج می برند و مخاطبان و برنامه ســازانی که ســر و کارشــان با تلویزیــون اســت از ایــن کاســتی باخبرند. این که بودجه معمول صداوسیما صرف چه مواردی می شود و چگونه خرج می شود، موضوعی است که پرداختن به آن مجال دیگــری می طلبد؛ اما آنچه مشخص اســت این اســت که تلویزیون با پخش تیزرهای بازرگانی و جذب اسپانســر برای تولید بهتر آثار مختلف، تلاش دارد بخشــی از کاستی موجود را جبران کند که اتفاق خوب و نویدبخشی است به شــرط آن که روندی حساب شده و دقیق داشته باشد که این طور نیســت. اگر زمانی کوتاه را به دیدن برنامه  های تلویزیون اختصاص دهیم با انبوهی از تبلیغات باربط و بی ربط مواجه خواهیم شــد که به صورت پی درپی برنامه  هــای مختلف را قطع می کننــد! حال بگذریم از فروشــگاه های تلویزیونی و آثار اسپانســرمحوری که بیشتر زمان خود را به تبلیغ کالاهای آشــپزخانه و محصولات زیبایی و آرایشــی اختصاص داده انــد. باتوجه به لزوم پخش آثار تبلیغاتی برای تامین بخشــی از بودجه سازمان صداوســیما، بهتر است مسئولان مربوطه با به کارگیری تمهیــدات کارآمد و دقیق به بی نظمی  های موجود پایان دهند؛ زیرا تلویزیون ایران در حال حاضر شباهت زیادی به شبکه  های کابلی ماهواره پیــدا کرده؛ منظور شــبکه  هایی اســت که محوریت آن ها تبلیغات است و در میان انبوه تیزرهای مختلف، اثری داســتانی نیز پخش می کنند تا به این ترتیــب مخاطبان را تاحدودی از خود راضی نگه دارند. به امید حل این مشــکل!

وحید خانه ساز

ارسال به دوستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: