«روزهای نارنجی» به آمریکا رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۵

«روزهای نارنجی» به آمریکا رسید

فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» در جشنواره آمریکایی روی پرده می‌رود.

به گزارش «صبا»، در سی‌امین دوره جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی در دو بخش «سینمای جهان اکنون» و «نمایش آمریکا» به نمایش درخواهد آمد.

این رویداد سینمایی از ۳ تا ۱۴ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۳ تا ۲۴ دی ماه) در پالم اسپرینگز ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود.
جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» آمریکا یکی از معتبرترین جشنواره‌هایی سینمایی دنیاست که در این دوره از آن علاوه بر فیلم «روزهای نارنجی»، فیلم‌های «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی در دو بخش «سینمای جهان اکنون» و «نمایش آمریکا» و «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۱ نیز در بخش «معیار پالم اسپرینگز/THE PALM SPRINGS CANON » در کنار فیلم‌های شاخصی همچون «پنهان» هانکه، «سینما پارادیزو» تورناتوره، «شهر خدا» میرلس، «خداحافظ سولو» رامین بحرانی، «ببر خیزان، اژدهای پنهان» آنگ لی و «ممنتو» نولان به نمایش گذاشته می‌شود.
در این دوره از جشنواره «پالم اسپرینگز» ۲۲۳ فیلم از ۷۸ کشور دنیا به نمایش گذاشته می‌شود و فیلم «همه چیز درست است» به کارگردانی کنت برانا فیلم افتتاحیه جشنواره و فیلم «زنان سیاهپوش» ساخته بروس برسفورد فیلم اختتامیه این دوره جشنواره خواهد بود.

همچنین در این دوره از جشنواره از رجینا کینگ برای بازی در فیلم «اگر خیابان بیل زبان داشت»، بردلی کوپر برای کارگردانی «ستاره ای متولد می شود»، گلن کلوز برای بازی در فیلم «همسر»، رامی ملک برای بازی در فیلم «بوهمین راپسودی»، ملیسا مک کارتی برای بازی در فیلم «هرگز می توانی مرا  ببخشی؟»، آلفونسو کوارون برای کارگردانی فیلم «رُما»، پیتر فارلی کارگردان فیلم «کتاب سبز» به همراه ویگو مورتنسن و ماهرشالا علی ۲ بازیگر اصلی فیلمش و اسپایک لی تجلیل خواهد شد.

«روزهای نارنجی» پیش از این در جشنواره مانهایم آلمان جایزه بهترین فیلم جشنواره با عنوان «سینماگر بزرگ تازه وارد»، جایزه فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان سینما) و جایزه کلیسای جهانی را دریافت کرد و در چهارمین دوره جشنواره سینه ایران تورنتو برنده جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین بازیگر زن شد.

این فیلم تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی دیگری از جمله بخش کشف چهل و سومین دوره جشنواره فیلم تورنتو و نوزدهمین دوره جشنواره فیلم کالگاری در کانادا، بخش مسابقه اصلی چهاردهمین جشنواره فیلم زوریخ، بخش مسابقه  اصلی چهل و دومین دوره جشنواره سائوپائولو در کشور برزیل، جشنواره فیلم‌های عصیانگر تافی فست لهستان، بخش مسابقه هشتمین دوره جشنواره مالاتیا در ترکیه و بخش مسابقه اصلی بیست و چهارمین دوره جشنواره مِد فیلم ایتالیا نیز روی پرده رفته و هم اکنون در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم چنای هند حضور دارد.

اولین اثر سینمایی آرش لاهوتی، درباره آبان، زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است.

هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران این فیلم هستند.

تهیه کننده فیلم «روزهای نارنجی» علیرضا قاسم‌خان، مشاور تهیه‌کننده و مجری طرح شهنام شهباززاده و عرضه و پخش بین‌المللی این فیلم به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است