«اسپینوزا و ما» برای اولین بار وارد بازار کتاب شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴

«اسپینوزا و ما» برای اولین بار وارد بازار کتاب شد

کتاب «اسپینوزا و ما»اثر آنتونیو نگری با ترجمه فواد حبیبی، امین كرمی برای اولین بار وارد بازار کتاب شد.

کتاب

به گزارش خبرنگار «صبا»؛  کتاب «اسپینوزا و ما»اثر آنتونیو نگری با ترجمه فواد حبیبی، امین کرمی برای اولین بار وارد بازار کتاب شد.

«اسپینوزا و ما»مشتمل بر چهار سخنرانی نگری درباره اسپینوزاست که در قالب درس‌گفتارها  و کنفرانس‌های گوناگون بین سال‌های ٢٠٠۵ تا ٢٠٠٩ ارائه شده‌اند.

اسپینوزا و ما سومین اثری است که آنتونیو نگری، پس از نابهنجاری وحشی و اسپینواز برانداز، به طور کامل به اسپینوزا اختصاص داده است. این کتاب، جستارهای گردآوری‌شده نگری را در اسپینوزای برانداز، که به سال ١٩٩٢ منتشر شد، توأماً تداوم می‌بخشد و تکمیل می‌کند؛ در ابتدای متنِ چهار سخنرانی حاضر در این کتاب مقدمه‌ای مبسوط از نگری می‌آید که همزمان وظایف گوناگونی را به انجام می‌رساند: یادآوری تزهای اصلی نابهنجاری وحشی؛ مروری بر آرای چهره‌های اصلی مطالعات قاره‌ای در باب اسپینوزا در چند دهه گذشته؛ و به دست دادن تصویری از پروژه فلسفیِ در دست تکوینِ خودِ وی درون صحنه گسترده‌تر فلسفه سیاسی قاره‌ای معاصر.

دغدغه اسپینوزا و ما در مجموع این است که چگونه اسپینوزا از قفای مدرنیته به روزگار پست‌مدرنِ حاضر جهیده تا ما را نه‌فقط به تأملی براندازانه در مقابل گفتارهای غالب روزگار معاصر وادارد، بلکه ما را به عملی مشترک فرابخواند که هنوز خود نیز به بزرگی و عظمت آن واقف نیستیم.

«اسپینوزا و ما»در ۱۶۰ صفحه به تازگی برای اولین بار توسط انتشارات ققنوس به بازار کتاب آمده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است