نمایش مستند جنجالی درباره مهندس بازرگان در «عصرانه مستند» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۰

نمایش مستند جنجالی درباره مهندس بازرگان در «عصرانه مستند»

پنجمین برنامه از سلسله نشست‌های «عصرانه مستند» به فیلم «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی پور اختصاص یافت.

راه طی شده

به گزارش خبرنگار «صبا»، مستند «راه طی شده» با حضور علی ملاقلی پور کارگردان و امین نوروزی تهیه کننده این اثر روز شنبه ۱۷ آذرماه در برنامه «عصرانه مستند» به نمایش درمی‌آید.
این برنامه به عنوان ویژه برنامه «عصرانه مستند» تعریف شده است تا فرصتی برای تماشای اثری که این روزها در کانون بحث ها و نقدهای سینمایی است، برای مخاطبان «عصرانه مستند» فراهم شود.
«راه طی شده» جزو اولین آثاری است که درباره یک شخصیت روشنفکر مذهبی ساخته شده است و درواقع دریچه ای به سیاست بازرگان از نگاه اندیشه وی است.
در ۲ هفته اخیر و پس از رونمایی این مستند، نقد و نظرهای مختلفی درباره آن در محافل سیاسی و سینمایی شکل گرفته و این اثر را به مستندی جنجالی تبدیل کرده است.
علی ملاقلی پور فرزند  زنده یاد رسول ملاقلی پور از علاقمندان جدی مطالعه درباره انقلاب و مسایل سیاسی است. وی به غیر از فعالیت هنری و ساخت فیلمی چون «قندون جهیزیه» پژوهش‌هایی درباره شخصیت‌های مختلف انقلاب و تاریخ معاصر انجام داده است.
حضور در این نشست برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

مراسم نقد و بررسی و نمایش فیلم مستند «راه طی شده» ‌شنبه ۱۷ آذر ماه ساعت ۱۷:۳۰ در خانه مهر رضا برگزار می‌شود.
برنامه «عصرانه مستند» به طور روتین هر ۲ هفته یکبار سه شنبه ها برگزار می شود ولی در صورت شکل گیری جریانی درباره یک اثر مستند، ویژه برنامه خود را به آن اختصاص می دهد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است