تئاتر تاثیر مهمی در زندگی مردم دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۰
کاظم سیاحی؛ بازیگر «تروما» در گفتگو با «صبا»:

تئاتر تاثیر مهمی در زندگی مردم دارد

«نمایش «تروما» به نوع نگاه جامعه نسبت به کسانی که نقص عضو دارند اشاره می‌کند و اینکه مردم چگونه با آن‌ها برخورد داشته باشند و آن‌ها را بپذیرند.»

کاظم سیاحی

به گزارش «صبا»، کاظم سیاحی صداپیشه، عروسک‌گردان، بازیگر و کارگردان تئاتر ایرانی که صداپیشهٔ شخصیت جیگر در مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی بود، این روزها نمایش«تروما» را در کنار بازیگران شقایق دهقان و طناز طباطبایی روی صحنه دارد در گفت‌وگو با «صبا»، اظهار کرد: نمایش «تروما» به نوع نگاه جامعه نسبت به کسانی که نقص عضو دارند اشاره می‌کند و اینکه مردم  چگونه با آن‌ها برخورد داشته باشند و آن‌ها را بپذیرند. در حالت کلی موضوع از نگاه انسانی بررسی می‌شود و نباید بین انسان‌های سالم و کسانی که نقص عضو دارند تفاوتی باشد چراکه این مشکل دست آن‌ها نبوده و به صورت مادرزادی یا در اثر اتفاقی رخ داده است. درواقع روایت سه انسانی است که از درونیات خود در جامعه مطرح می‌کنند.
بازیگر سریال لیسانسه‌ها از نقش خود در نمایش«تروما» می‌گوید: من هم نقش آدمی دارم که دچار نقص عضو مادرزادی است و می‌خواهد درونیات شخصی خود را برای تماشاچی مطرح کند تا تماشاچی با روحیات یک فرد معلول آشنا شود. در حقیقت این نمایش قصد دارد انسان‌های سالم را به درک درستی از درونیات یک انسانی که نقص عضو دارد برساند.
کاظم سیاحی از همکاران خود در نمایش«تروما» گفت: خیلی خوشحالم که در کنار خانم شقایق دهقان و طناز طباطبایی بازی می‌کنم و گروه بسیار خوبی هستیم که تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نمایشنامه را به بهترین شکل اجرا کنیم و تماشاچی عمیقا درگیر داستان شود و توجه بیشتری به موضوعات تئاتر داشته باشند.

وی از بازخورد مردم نسبت به نمایش«تروما» بیان کرد: موضوع این نمایش بسیار خاص است و در تئاتر کم‌تر کار شده و انتظار می‌رود از کارگردانان که روی مسائل انسانی کار کنند چرا که تئاتر هنری است که روی مردم تاثیر گذار است و می‌توانیم نگاه آن‌ها را به مردمی که تنها دچار نقص عضو هستند، تغییر دهیم.

گفتنی است؛ نمایش«تروما» از اول آبان شروع شده و تا ۶ آذر ماه ادامه دارد. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی افسانه ماهیان در ایرانشهر – سالن استاد ناظرزاده کرمانی با بازی طناز طباطبایی، کاظم سیاحی، شقایق دهقان اجرا می‌شود.
نسترن معصوم‌پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است