بهرام شفیع | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۶
شماره 1009 روزنامه صبا تقدیم می شود به:

بهرام شفیع

بهرام شفیع گزارشگر،مجری و مدیر ورزشی اهل ایران بود. نام و چهره او با برنامه هفتگی تلویزیونی «ورزش و مردم»که از دهه۶۰ ازشبکه یکپخش می‌شود، گره خورده ‌است.

بهرام شفیع (زاده ۱۳۳۵ درتهران- درگذشته ۱۷مهر ۱۳۹۷ در تهران) گزارشگر،مجری و مدیر ورزشی اهل ایران بود. نام و چهره او با برنامه هفتگی تلویزیونی «ورزش و مردم»که از دهه۶۰ ازشبکه یکپخش می‌شود، گره خورده ‌است. همچنین او ریاست فدراسیونهاکیرا از سال۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷، یعنی چهار دوره متوالی، بر عهده داشت.

بهرام شفیع در سال۱۳۳۵در محله پامنارتهرانبه دنیا آمد. پدر وی کارمندوزارت داراییبود. دوران ابتدایی به مدرسه برزویه رفت و دوران متوسطه را دردبیرستان علویتهران گذراند.

او دارایکارشناسیعلوم سیاسیازدانشگاه تهرانبود و مدرک دوره ارشدتهیه‌کنندگیوگزارشگریازاتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا- اقیانوسیه(ABU) داشت.

شفیع از زمان جوانی به گزارشگری علاقه داشت و در دبیرستان و دانشگاه، علاوه بر بازی فوتبال، به گزارشگری نیز می‌پرداخت و در دوران جوانی بازیکن تیم فوتبال قصر یخ تهران بود.

پس از پیروزی انقلاب، همکاری خود را با سازمانصداوسیماآغاز کرد و با شرکت در آزمون صداوسیما در سال۱۳۶۱ به استخدام رسمی این سازمان درآمد. او جزو نخستین نسل برنامه‌سازان ورزشی بعد از انقلاب درتلویزیونبود. او خواهرزادهخدیجه ثقفی، همسر امام خمینی(ره) است.

فعالیت تلویزیونی

ورزش و مردم

او پس از مدت اندکی از ورود به صداوسیما همکاری خود را با برنامه «ورزش و مردم» آغاز کرد و از سال۶۴پس از ممنوع‌التصویر شدنمجید وارثبنیانگذار برنامه «ورزش و مردم» اجرای برنامه را برعهده گرفت که تاکنون نیز ادامه داشت. وی علاوه بر اجرای برنامه، تهیه‌کنندگی آن را نیز انجام می‌داد. تضاد منافع ناشی از عهده‌دار بودن هم‌زمان ریاست فدراسیون هاکی موجب شده بود شفیع نتواند پرسشگری و به چالش کشیدن مسئولین را در برنامه «ورزش و مردم» اجرا کند و همین امر موجب افت شدید تعداد مخاطبان این برنامه شده و ساعت پخش برنامه از یکشنبه‌شب به صبح جمعه و از صبح جمعه به جمعه‌شب تغییر یافته ‌است.

بهرام شفیع در ۱۷مهر۱۳۹۷ دچار حمله قلبی شد و به بیمارستان بهمن تهران منتقل شد و در ۶۲سالگی درگذشت.
گزارشگری

او از همان ابتدا گزارشگری مسابقاتفوتبالرا نیز انجام می‌داد اما با ورود گزارشگران جدید در دهه۷۰ به‌تدریج از این فعالیت خود کاست و چند سال قبل با گزارش بازیایرانوکره‌شمالیبرای همیشه آن را کنار گذاشت.
دیگر برنامه‌ها

شفیع همچنین به مناسبت‌های گوناگون ورزشی مانندالمپیکوجام جهانی، ویژه‌برنامه‌هایی را تهیه می‌کرد.

ریاست فدراسیون

باوجود نداشتن تجربه در زمینه مدیریت ورزشی در سال۱۳۸۴ ریاست فدراسیونهاکیایران را بر عهده گرفت، در آذرماه۱۳۸۸ با رای‌گیری دوباره در این سمت ابقا شد. در ششم دی‌ماه سال۱۳۹۶ طبق قانون باید بازنشسته می‌شد وسازمان بازرسی کل کشورنسبت به ریاستش بر فدراسیون هاکی بارها بهوزارت ورزشاخطار داد اما با ارائه مجوز ایثارگری توانست مجوز حضور در انتخابات را یافت و برای چهار سال دیگر در این سمت ابقا شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است