راهکارهای وزارت آموزش و پرورش برای کاهش استفاده کودکان از تبلت و موبایل | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰

راهکارهای وزارت آموزش و پرورش برای کاهش استفاده کودکان از تبلت و موبایل

بازگشت به فضای کتاب‌خوانی، انجام تکالیف مهارتی و آموزش والدین از راه‌کارهای وزارت آموزش و پرورش برای کاهش استفاده از فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی “صبا”: رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره راه‌کارهای این وزارت‌خانه برای کاهش استفاده کودکان از گوشی و تبلت گفت: عید امسال با اجرای طرح عیدانه تلاش‌هایی برای کاهش استفاده دانش‌آموزان از گوشی و تبلت انجام شده است.

او با بیان این‌که در طرح عیدانه سعی شده تا کودکان به فضای کتاب و قصه بازگردند، ادامه داد: کودکان بیش‌تر وقت خود را صرف استفاده از گوشی و تبلت می‌کنند و این یک معضل جهانی است.

حکیم‌زاده اضافه کرد: یکی دیگر از اقدام‌های انجام شده از سوی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این باره حذف تکالیف سنتی از پایه‌های اول تا سوم و جایگزینی آن با تکالیف مهارتی و فعالیت‌های عملی بوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان نقش خانواده‌ها در کاهش استفاده دانش‌آموزان از تبلت وموبایل،‌ عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش از طریق انجمن اولیا مربیان برنامه‌هایی برای آموزش والدین در این باره دارد.

او با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ایجاد فضای شاد و انجام کارهای گروهی نقش به‌سزایی در کاهش استفاده دانش‌آموزان از گوشی و تبلت ایفا می‌کند، گفت: آوردن کانون به مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با کتاب و قصه نقش مهمی در کاهش استفاده آنان از وسایلی چون تبلت و موبایل دارد.

حکیم‌زاده اظهار کرد: علاوه بر آموزش و پرورش و خانواده‌ها، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نقش مهمی در کاهش استفاده کودکان از گوشی و تبلت ایفا می‌کنند.

گفتنی است که ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور برگزار خواهد شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است