جای طنز در رسانه ملی خالی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸

جای طنز در رسانه ملی خالی است

باید بگویم جای طنز در رسانه خالی است و این روزها و ماه‌ها شبکه نسیم با رویکرد جدید و متنوعی که دارد توانسته حرکتی نو و تازه‌ای را آغاز کند و همچنین مجموعه "دست به نقد" توانسته به همین منظور دست به کار شود و خوشحالم که لبخندی بر لبان مردم نشانده‌ایم.

 

منصور غنی جاهد بازیگر مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» درباره برنامه هایی از این دست گفت: تعداد برنامه‌هایی همچون «دست به نقد» در تلویزیون بسیار کم است متاسفانه کمترین نگاه و سرمایه‌گذاری بر روی آنها می‌َشود و بودجه کمتری به آن تعلق می‌گیرد،‌ جای خنده در تلویزیون ما بسیار خالی است.
مردم نیاز به خنده و فضایی شاد و مفرح دارند و اکثر سریال‌هایی که ما شاهد آن هستیم بیشتر در ژانر درام اجتماعی و عاشقانه است،‌ البته منظورم این نیست که این بخش را رد کنم اما باید بگویم جای طنز در رسانه خالی است و این روزها و ماه‌ها شبکه نسیم با رویکرد جدید و متنوعی که دارد توانسته حرکتی نو و تازه‌ای را آغاز کند و همچنین مجموعه «دست به نقد» توانسته به همین منظور دست به کار شود و خوشحالم که لبخندی بر لبان مردم نشانده‌ایم.
آقای کاردان یا کارتخوان؟/ مسابقه ثانیه‌ها سوژه بعدی «دست به نقد»
وی از حضورش آیتم‌های مختلف «دست به نقد» عنوان کرد: در مجموعه «دست به نقد» بخش‌های ثابت کمتر ارائه می‌شود و اکثر بازیگران در قسمت‌های مختلف ایفای نقش می‌کنند، اما در این بین به تازگی ما به مسابقه «ثانیه‌ها» پرداخته‌ایم و من در نقش آقای کارتخوان بازی می‌کنم و همچنین مانند سابق که در نقش مدیر رئیس و ناظر بودم حضور دارم و تنها دلیل ثابت بودن این کاراکترها برای من فیزیک و نوع ارائه من و مرتضی رستمی است که ما در چنین کاراکتری بازی می‌کنیم.
وی در خصوص عکس‌العمل داریوش کاردان و عوامل مسابقه «ثانیه‌ها» بیان کرد: به نظر من بعید می‌دانم کاردان عکس‌العمل منفی از خودش نشان دهد من با داریوش کاردان افتخار همکاری در سال ۷۵ و برنامه نوروز ۷۶ را داشته‌ام و خوب می‌دانم با مناعت طبع و طنازی که کاردان دارد از این کاراکتر استقبال می‌کند و باید بگویم که اگر بخواهیم با هر شخصی شوخی کنیم ناراحتی به وجود آید اما این اصل هم باید بدانیم انتقاد و شوخی مولفه‌هایی است که در ژانر طنز وجود دارد و مجموعه «دست به نقد» با به تصویر کشیدن طنزها و هنجارهای اجتماعی سعی در آگاهی رفتارهای صحیح اجتماعی را دارد.
غنی در خصوص همکاریش با شهاب عباسی بیان کرد: رفاقت من و شهاب به سال‌های گذشته برمی‌گردد اما به طور حرفه‌ای با هم از مجموعه «شکرآباد» شروع به کار کردیم و به گروه جوان عباسی پیوستم.
وی ادامه داد: قضاوت را به مردم می‌سپارم و باید بگویم که «دست به نقد» تمام سعی خودش را کرده که فضایی شاد و مفرح برای هر شخصی را ایجاد کند مجموعه «دست به نقد» در مسیر مثل معروف «خنده بر هر درد بی‌درمان دعواست» قدم برداشته است و فکر می‌کنم اگر بخواهم از برنامه تعریف کنم باید بگویم تا به امروز مسیر درستی را طی کرده‌ایم.
بازیگر مجموعه «شکرآباد» در ادامه افزود: ساختار آیتمی به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر از دیگر ساختار برنامه‌سازی است گاهی ما در طول ۵ دقیقه و یا شاید کمتر یک بخش را با داستان مشخص و طراحی دکوپاژی جدا با بهترین عوامل و امکانات ارائه می‌دهیم و همیشه درگیر تعویض کردن لباس و طراحی دکور جدید و فضایی نو هستیم. مجموعه «دست به نقد» با توجه به تجربیات شهاب عباسی و حضور بازیگران قدیمی طنز توانسته به خوبی به نمایش دربیاید.
آقای کاردان یا کارتخوان؟/ مسابقه ثانیه‌ها سوژه بعدی «دست به نقد»
وی ادامه داد: همکاری با شهاب عباسی و حسین رفیعی و همچنین نیروهای جوان و جدید در کارم برایم لذت‌بخش است، گروه عباسی بچه‌هایی هستند که به خوبی آیتم و شگردهای شهاب را می‌شناسند و به خوبی در کار کاراکترهای مختلف خود را بازی می‌کنند.
غنی‌ جاهد در پایان با بیان تفاوت در نگاه مجموعه «دست به نقد» و «خنده‌بازار» گفت: «دست به نقد» تلاش خود را کرده تا از لحاظ موقعیتی نگاهش به موضوعات شباهتی به «خنده‌بازار» پیدا نکند. بلکه بیشتر بر روی آگاهی رفتارهای اجتماعی به همواره فضایی شاد را می‌سازد.
وی افزود: همانطور که در ابتدای صحبت‌هایم اشاره کردم، جای خنده در رسانه ملی، مطبوعات بسیار خالی است،‌ما در گذشته شاهد مجله‌های «گل آقا» و دیگر مطالب طنز مکتوب بودیم اما در حال حاضر در ارائه چنین مطالبی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای ضعیف هستیم، امیدوارم همه ما بازیگران، مسئولان و کارگردان بتوانیم فضایی شاد و با نشاط را ایجاد کنیم و به نوعی باید به فکر مردم ایران باشیم.
منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای مطلب/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است