توقف ساخت دو فیلم به دلیل بی رحمی در اکران! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۴

توقف ساخت دو فیلم به دلیل بی رحمی در اکران!

سیدامیر سیدزاده: تا زمانی که وضعیت اکران فیلم‌ها این‌گونه است و هر فیلمی که می سازم به دلیل همه با شکست مواجه می شوند فیلم های جدید را نخواهم ساخت.

سیدامیرسیدزاده تهیه‌کننده دو فیلم «شماره ۱۷سهیلا» و «ناخواسته» که درحال حاضر بر روی پرده سینماست، از وضعیت اکران این دو فیلم و بی رحمی‌هایی که در زمان اکران به آنها شده، به «صبا» گفت: بدترین سانس‌ها و کمترین زمان فروش را به فیلم «شماره ۱۷سهیلا» اختصاص داده اند. چرا باید زمان اکران فیلم ما دو هفته باشد؟ چرا باید کمترین و بدترین سانس‌ها را به فیلم ما اختصاص دهند؟ مگر این فیلم، فیلمی اجتماعی نیست؟ مگر به معضلات جامعه در آن اشاره نشده است؟ مخاطبان این فیلم با خروج از سینما بسیار از آن راضی هستند مخصوصا زنان جامعه ما بسیار از این فیلم استقبال کردند و برایشان جای تعجب داشت که یک فیلمساز آقا به چنین موضوعی که به حقوق خانم‌ها می‌پردازد توجه کرده است، ولی می‌بینیم که تصمیم گیرندگان سینمای ما به این موارد توجه نمی‌کنند.
وی در ادامه افزود: با پیگیری‌های متوالی به ما می‌گویند که کف فروش فیلم پایین است و به این دلیل  باید پس از پایان دو هفته اکران آن به پایان برسد! سوال اینجاست که شما چندسالن به فیلم اختصاص دادید که توقع فروش بالا دارید؟ در تبلیغات فیلم چه میزان ما را همراهی کردید؟ برای چند فریم تبلیغات تلویزیونی مبلغ ۶۳میلیارد تومان برای ما فاکتور کرده‌اند! فیلمی که ۷۰۰میلیون برای ساخت آن هزینه شده است چرا باید ۶۳میلیارد هزینه تبلیغات آن شود؟
تهیه کننده «قلب اتمی» در خصوص شروع پیش تولید و تولید دو فیلم جدیدش به نام «آخرین حکم» و «داوود باید ترک کنه» توضیح داد: من به عنوان یک فیلمساز مستقل که کوچکترین هزینه ای از بنیاد فارابی برای ساخت فیلم‌هایم نگرفته‌ام با این وضعیت اکران چه گونه می‌توانم فیلم‌های جدیدم را آغازکنم؟ تا زمانی که وضعیت اکران فیلم ها اینگونه است و هر فیلمی که می سازم به دلیل اجتماعی بودن و پرداختن به معضلات اجتماعی همه با شکست مواجه می شوند فیلم های جدید را نخواهم ساخت.

سید زاده در پایان اضافه کرد: تا کی می‌توانم بگویم برای اعتلای سطح فرهنگی سینما مستقلانه تلاش می کنم؟ وقتی نتیجه‌ای ندارد و حتی سرمایه شخصی که برای ساخت فیلم‌هایم می‌کنم بر نمی گردد و با بی رحمی تمام با آنها برخورد می‌شود دیگر انگیزه ای برای ادامه ندارم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است