تلگرام تا پایان فروردین فیلتر می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷

تلگرام تا پایان فروردین فیلتر می‌شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از دستور روحانی به وزیر ارتباطات برای مسدود کردن پیام‌رسان‌های خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا سید جواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز (سه‌شنبه ۲۱ فروردین) این فراکسیون گفت: برخی از مسئولان امنیتی کشور در بخش فنی، میهمان جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بودند.

وی افزود: بررسی فیلترینگ شبکه‌های مجازی و تقویت شبکه‌های داخلی در دستورکار این جلسه قرار داشت و این مسئولان گزارشی از روند اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده و همچنین اجرای دستور‌العمل‌هایی که پیش از این از سوی رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی فضای مجازی داده شده بود، به اعضای فراکسیون ارائه دادند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه باید پیام‌رسان‌های داخلی تقویت، رفع اشکال و مشوق‌هایی برای کاربران در نظر گرفته شود، ادامه داد: با بارگذاری شبکه‌های داخلی از سوی بانک‌ها، ادارات و نهاد‌های مختلف، شاهد کوچ طبیعی از شبکه‌های پیام‌رسان خارجی به شبکه‌های داخلی خواهیم بود.

ابطحی با تأکید بر اینکه هماهنگی‌های خوبی در زمینه‌های فوق صورت گرفته است، گفت: با توجه به دستور صریحی که رئیس‌جمهور درباره پیگیری انسداد برخی از شبکه‌های مجازی داده است، ان‌شاءالله این موضوع حل خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که “آیا رئیس‌جمهور دستور انسداد شبکه‌های مجازی را صادر کرده‌ است؟” اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در پی اغتشاشات دی ماه سال گذشته و سوء‌استفاده وسیع دشمنان از اغتشاشات و هدایت آن، دستوراتی را به وزیر ارتباطات داده که به‌نظر من مفهوم این دستورات این است که با تقویت شبکه‌های داخلی شبکه‌های خارجی مسدود شود.

ابطحی در پاسخ به این پرسش که شبکه‌های خارجی چه‌زمانی مسدود می‌شوند، تصریح کرد: در این جلسه درباره زمان مسدود شدن برخی از شبکه‌های اجتماعی خارجی بحثی مطرح نشد، اما پیش از این، مباحثی مطرح شده بود که تا پایان فروردین ۹۷ برخی از پیام‌رسان‌ها فیلتر خواهند شد، اما تاکنون تاریخ مشخصی قید نشده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه چند پیام‌رسان داخلی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تعداد کاربران پیام‌رسان سروش به مرز ۵ میلیون رسیده است و پیام‌رسان‌های دیگری مانند ای‌گپ، ویسپی و ایتا نیز در حال فعالیت هستند که مردم می‌توانند با توجه به خدمات و نیاز‌های خود کاربر هر یک از این پیام‌رسان‌های داخلی شوند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است