khabargozarisaba.ir
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 21
کد خبر: ۵۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
در نشست خبری سریال سایمدانگ عنوان شد:
نشست خبری سریال «سایمدانگ» ساخت کشور کره جنوبی در تلویزیون تعاملی تیوا برگزار شد.
به گزارش صبا، نشست خبری سریال«سایمدانگ»  با حضور مهدی داوری رییس هیات مدیره تلویزیون تعاملی «تیوا»، محمد بزرگی مدیر عامل و مجید صحاف جدنشین مدیرعامل و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
در این نشست که با هدف ارائه برنامه های آتی تلویزیون اینترنتی تیوا و اطلاع رسانی آن برگزار شد در رابطه با سریال «سایمدانگ» توضیحاتی داده شد.
مهدی داوری رییس هیات مدیره تلویزیون اینترنتی تیوا در رابطه با چگونگی شکل گیری این تلویزیون اینترنتی عنوان کرد: حدود 10 سال پیش ما این طرح را در کشور پیشنهاد دادیم. طی این 10 سال تلاش های بسیاری برای رضایت گرفتن از مخابرات، مجلس، صدا و سیما انجام شد تا این طرح به محمل قانونی برسد و تلویزیون تیوا مجوز بگیرد. اکنون اولین سریال به صورت اختصاصی توسط تیوا خریداری شده است. در آینده هم قرار است سریال های داخلی و خارجی مطرح دنیا را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
مدیر عامل تیوا در خصوص جزییات این سریال عنوان کرد: «سایمدانگ» مجموعه ای 30 قسمتی و محصول کره است که هر کدام در 60 دقیقه پخش می شود. بازیگر اصلی آن لی یونگ ئه است که در میان مردم با بازی در نقش یانگوم برای سریال «جواهری در قصر» شناخته شده است. این اولین سریالی است که وی بعد از مجموعه جواهری در قصر بازی می کند و بعد از دوری 14 ساله از بازیگری که آن را هم به دلایل شخصی و خانوادگی و تربیت فرزندان شان می‌داند در این سریال به ایفای نقش پرداخته است. این سریال همزمان با ما در شبکه نتفلیکس پخشش آغاز می شود. داستان این مجموعه در دو زمان گذشته و حال روایت می شود.
گفتنی است هر هفته 2 قسمت از این مجموعه پخش خواهد شد.
محمد بزرگی درباره دوبلاژ این پروژه گفت: مدیر دوبلاژ زهره شکوفنده است و‌شخصیت اصلی خانم را مینو‌غزنوی با بازی لی یونگ ئه (بازیگر نقش یانگوم) صحبت کرده است و صدای شخصیت‌ اصلی مرد را منوچهر والی زاده برعهده دارد.
در ادامه داوری درباره بستر مخابراتی مورد نیاز برای راه اندازی این تلویزیون بیان کرد: با راه اندازی اینترنت و غیرحجمی شدن آن به دلیل‌داخلی بودن سرورها اینترنت قطع نشده و مشکلی ایجاد نمی‌شود.
بزرگی همچنین با اشاره به تعداد کسانی که از تلویزیون استفاده می‌کنند گفت: الان حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر از این تلویزیون استفاده می‌کنند و این آمار بیشتر هم‌خواهد‌شد. همچنین تلاش می‌کنیم‌ هزینه‌ها را هنگام استفاده موبایل از تیوا پایین بیاوریم.
بزرگی درباره تولید محتوای تیوا عنوان کرد: سیاست مان بر این است بخشی از جامعه که دیده نمی‌شوند، فرصت دیده شدن بیابند. نگاه مان‌در حال حاضر بسترسازی و‌خرید کپی رایت است و‌به تدریج وارد فضای تولید محتوا‌ نیز خواهیم شد.
وی افزود: مزیت «‌آی پی تی وی» ها در این است که پخش زنده را تا دو ساعت به عقب برگردانید درواقع تعاملی بودن به این معناست.
داوری در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه در بین تلویزیون‌های خصوصی تیوا اولین شبکه‌ای است که کاملا خصوصی است، درباره اینکه آیا در آینده برای این شبکه تولید برنامه هم خواهند داشت، گفت: در استراتژی‌های میان مدت ما تولید محتوا مورد تأکید بوده است. سیاست ما در وهله اول این است که آن بخش از جامعه که محتوایی دارند، اما محتوای آنها دیده نمی‌شود ،به سراغ آنها برویم و پس از آن به مقتضای رفتار مشتری سراغ تولید محتوا می‌رویم. در حال حاضر نگاه ما ایجاد بستر و خرید کپی‌رایت است، اما در آینده وارد تولید محتوا خواهیم شد.
او سپس درباره ویژگی شبکه خصوصی تیوا و آی‌پی‌تی‌وی توضیح داد: یکی از تفاوت‌های شبکه‌های IPTV و VOD، وجود شبکه‌های خطی است. شبکه‌های رادیو تلویزیون خودمان می‌تواند نمونه‌های خوبی برای شبکه‌های خطی باشد. زمانی که این شبکه‌های خطی به راه بیفتند شبکه‌های خصوصی مثل تیوا به راحتی می‌توانند برنامه‌های پرمخاطب رادیو و تلویزیون خودمان را به شکل خطی به نمایش دربیاورند. حسنی که IPTV دارد این است که در حین پخش برنامه‌های زنده تلویزیون که دیگر نمی‌توان این برنامه‌ها را به عقب برگرداند این شبکه‌ها این اجازه را می‌دهند که برنامه به عقب برگردانده شود.

داوری در ادامه درباره تعامل با دوبلورهای باسابقه که در مجموعه «سایمدانگ» حضور دارند نیز گفت: برای دوبله این سریال تعامل خوبی با دوبلورهای مطرحی که تمایل به همکاری با شبکه‌های خصوصی نداشتند، داشتیم و به عقیده من این مجموعه و در ادامه مجموعه‌های دیگر در شبکه‌های خصوصی بازار خوبی هم می‌توانند برای دوبلورها و کسانی که علاقه‌مند به دوبله هستند، باشد.
او که فیلم «عرق سرد» را برای جشنواره فجر امسال شرکت می‌دهد، درباره پوشش برنامه‌های جشنواره در شبکه تیوا توضیح داد: سال گذشته ما جشنواره فجر را پوشش دادیم، اما امسال جشنواره فجر کمی غیرمتمرکز است و این غیرمتمرکز شدن مشکل ایجاد می‌کند. اما سعی می‌کنیم شرایطش را در موقعیت‌های دیگر فراهم کنیم.
داوری سپس درباره‌ بازخورد شبکه‌های خصوصی در بین مخاطبان یادآور شد: یکی از علت‌هایی که مردم به مصرف شبکه‌های ماهواره‌ای روی آورده‌اند به دلیل کمبود محتواهای جذاب بود که اگر در اختیارشان قرار بگیرد این حجم گرایش به ماهواره کمتر می‌شود. صدا و سیما اگر سیاست‌های درست بگذارد و سراغ ضعف‌هایش برود این حجم گرایش کمتر می‌شود. ما نیز به عنوان یک شبکه خصوصی صدا و سیما را تهدید نمی‌کنیم، هدف ما این است که مشترکان و مردم به محتواهای مجاز دسترسی داشته باشند.
بزرگی نیز در بخش پایانی این نشست گفت: شبکه تیوا اولین شبکه خصوصی در بین است IPTV‌ها است. یکی از معانی راه‌اندازی شبکه خصوصی به چابک بودن آن برمی‌گردد؛ یعنی اینکه یک شبکه خصوصی باید در تصمیم‌گیری، نظارت و واکنش‌ها چابکی داشته باشد. از طرفی حساب‌رسی و سودآوری شبکه نیز اهمیت بالایی دارد. اینکه مارکتینگ پلن داشته باشیم، سلیقه‌های مخاطبان برای مان مهم باشد و همچنین نسبت به اتفاقات اجتماعی واکنش نشان دهیم. رسانه ملی همان گونه که از اسمش پیداست برای عموم مردم طراحی شده است. شرکت‌های خصوصی مثل تیوا می‌توانند به عنوان نیش‌ مارکتی برای کسانی باشند که تلویزیون کمتر به نیاز آن‌ها توجه می‌کند. ما خیلی راحت‌تر از صداوسیما می‌توانیم ذره‌بین‌مان را در جامعه بگیریم و تشخیص دهیم؛ چرا که در تعامل مستقیم با مردم هستیم.

داوری با اشاره به برنامه هایی که در آینده از این تلویزیون تعاملی پخش خواهد شد، گفت: پوشش برنامه هایی چون مراسم اسکار و دیگر جشنواره ها از برنامه هایی است که در آینده در «تیوا» به آنها توجه خواهد شد.
پخش سریال «سایمدانگ» از پنجشنبه آغاز شد.
ارسال به دوستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: