جشنواره فجر امسال ارگانی شده! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
عباس رافعی کارگردان فیلم «بهت»:

جشنواره فجر امسال ارگانی شده!

بسیاری از جوانان از جشنواه فیلم فجر قطع امید کردند.

عباس رافعی درباره عدم حضور بخش فیلم اولی ها در جشنواره بین المللی فجر امسال به صبا گفت: جشنواره فجر امسال بدون کارشناسی شروع به حذف بخش های مختلف کرده، این امر تنها شامل فیلم اولی ها نیست، بلکه فیلم های هنر تجربه و مرور سینمای ایران نیز حذف شده است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره فجر امسال ارگانی شده است، ادامه داد: متاسفانه در این جشنواره فیلم های ارگان های مختلف که ساخته شده مورد  قضاوت و داروری قرار می گیرد. این درحالی است که اگر یک فیلم اولی هم برای یک نهادی خاص فیلم ساخته بود، شاید امکان حضور در جشنواره فجر را پیدا می کرد. 
رافعی با نارضایتی از عدم حضور فیلمسازان شاخص در جشنواره،گفت: امسال علاوه بر عدم حضور فیلم اولی ها، کم لطفی نسبت به نسل جوان سینمای ایران شده است. جوانانی که همیشه اتفاقات جدید و جذاب سینمای ایران را رقم می زدند.
بسیاری از جوانان از جشنواه فیلم فجر قطع امید کردند و نگاه شان به جشنواره فیلم های خارجی است و احساس می کنند باید متاع شان را برای غریبه ها ببرند.
این کارگردان با اشاره به اینکه جشنواره فجر امسال راه را برای ویترین های خارجی باز کرد، تصریح کرد: جوانان به دنبال ویترینی هستند تا بتوانند کالای شان را عرضه کنند تا زمانی که این ویترین در ایران وجود ندارد، فیلم های شان جایی خواهند برد که تحویل شان می گیرند و آن جشنواره های خارجی است.
رافعی در پاسخ به این سوال که متاسفانه هرساله با تغییر مدیریت روند جشنواره نیز تغییر می کند،آیا به نظر شما نیاز به ساز و کار مناسب برای جلوگیری از این وضعیت هست؟ گفت: چون سینمای ایران، سینمای قانونمندی نیست که طبق قانون و چشم انداز درازمدت تعریف شود که از کجا به کجا می خواهد برسد، از این رو  جشنواره فیلم فجر که مجموعه سینمای ایران است نیز از آن تبعیت خواهد کرد. 
متاسفانه جشنواره  نمی داند که قرار است چه اتفاقی و چه تاثیری در سینمای ایران بگذارد؟ چون چشم اندازی مشخص نداریم. از این رو هر فردی که دبیر جشنواره می شود می تواند سلایق و تعریف خودش را اعمال می کند. 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است