سطح فیلمبرداری ما با بهترین های دنیا برابری می کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
علیرضا زرین دست:

سطح فیلمبرداری ما با بهترین های دنیا برابری می کند

امیدوارم نسل جدید سینمای ایران خوش شانس باشند،شانس بزرگ ترین عنصر برای رسیدن به موفقیت است.

علیرضا زرین دست فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران با دوفیلم «جشن دلتنگی» و «سروزیرآب» در جشنواره فجر حضور دارد.به این بهانه با او گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

زرین دست درباره وضعیت فیلمبرداری سینما و فیلمبرداران در ایران به صبا گفت:سطح فیلمبرداری ما با بهترین های دنیا برابری می کند. ما فیلمبرداران درخشانی داریم و این مسئله ای نیست که من بتوانم درباره آن اغراق کنم.بعضی از کارها بسیار با ارزش و قابل ستایش هستند.فیلمبرداری، حرفه ای است که بخشی از آن صنعت است، بخشی از آن تکنولوژی و بخشی از آن به کسی که از این تکنولوژی و صنعت استفاده می کند. آفرینشی را به وجود می آورد که ارزشمند است .  مانند نقاشی هایی که ماندگار شده و فراموش نمی شود، این فیلمبرداری ها نیز در زمانی این ارزش را پیدا کرده و ماندگار می شود.

او در ارتباط با ویژگی های دو فیلم «جشن دلتنگی» و «سروزیرآب» که در جشنوار فجر حضور دارند توضیح داد:باید این فیلم ها دیده شوند و من راجع به ویژگی آنها نمی توانم صحبتی کنم، ولی هرکدام از این فیلم ها دارای ارزش ها و ویژگی های خاصی هستند. فکر می کنم «سرو زیر آب» فیلم قابل ستایشی است، «جشن دلتنگی» هم درباره معضلی است که در شرایط فعلی، جوانان ما به شدت دچار آن هستند.

وی در خصوص همکاری با کارگردانان این دو فیلم گفت:همکاری با هرکدام از این عزیزان دارای ارزش و ویژگی هایی است. این را زمانی که فیلم نمایش داده می شود متوجه می شوید حاصل این همکاری در خود اثر چگونه نشان داده شده است.
زرین دست در ارتباط با آخرین فعالیت هایش توضیح داد:در حال حاضر مشغول به کاری نیستم و ممکن است مشغول هم نشوم.باید انگیزه ای داشته باشم و کاری را که می خواهم انجام دهم، دوست داشته باشم . مثل قدیم ها نیستم که برای هرکاری آمادگی داشته باشم. باید شور و شوقی ایجاد شود تا مشغول به کاری شوم. دوست دارم کاری را که به آن علاقه دارم انجام دهم ،اگرهم نبود برایم مهم نیست. خیلی های دیگر هستند که می توانند جای من را پر کنند.

او پیشنهاداتی برای کسانی که می خواهند وارد این حرفه شوند ارائه داد و افزود:سینما حرفه ای نیست که شما نسخه ای بنویسید و آدم ها فیلم خوبی از آن بسازند.سینما حرفه ای است که به بافندگی گروهی احتیاج دارد و یک نفر نمی تواند بافنده باشند. در حرفه سینما عده ای باهمدیگر بافتی را به وجود می آورند که حاصل آن فیلم است.فیلم ساختن کار آسانی است، ولی فیلم خوب ساختن خیلی کار سختی است . هنوز که هنوز است نمی توان فیلم خوب ساخت.این همه فیلم ساخته می شود و شاید از بین آنها چند فیلم را می توان خوب نامگذاری کرد.

زرین دست در پایان گفت:امیدوارم نسل جدید سینمای ایران همگی خوش شانس باشند.شانس بزرگ ترین عنصر برای رسیدن به موفقیت است.رسیدن به موفقیت کار بسیار سختی است، ولی موفق ماندن هفت خوان رستم است.امیدوارم که خوش شانس باشند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است