محدودیت ها جذابیت قصه را کم می کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۱
شهرام عبدلی:

محدودیت ها جذابیت قصه را کم می کند

زمانی که تلویزیون برای مخاطبانش سرگرمی نداشته باشد ، مردم سراغ سریال های ترکیه ای می روند.

شهرام عبدلی درباره فعالیت های اخیر خود به صبا گفت: این روزها مشغول بازی در یک اپیزود شش قسمتی از سریال «راه و بیراه» بودم . چند روزی است که تصویربرداری این اپیزود به پایان رسیده . داوود بیدل کارگردانی و علی سلیمانی تهیه کنندگی این کار را برعهده داشتند. در این کار بازیگرانی چون وحید شیخ زاده و هادی دیباجی نقش آفرینی کرده اند. دراین اپیزود نقش میرزا کدخدای یک ده را بازی می کنم.  
بازیگر سریال « رستگاران» درباره وضعیت سریال های تلویزیونی توضیح داد:این روزها سریال های تلویزیونی در وضعیت خوبی به سر نمی برند. مردم دیگر مخاطب این مجموعه های تولیدی نیستند. باید فیلتر شدن قصه را کم کنیم. این محدودیت ها جذابیت قصه را کم می کند. به طور مثال در این کار آخری که بازی می کردم ، کاراکترش یک شخصیت خاکستری داشت و ناظران سریال می گفتند این شخصیت نباید در مسجد حضور داشته باشد. این محدودیت های بی منطق اذیت کننده است. هم منِ هنرمند را اذیت می کند، هم مخاطب را از تلویزیون دور .
وی افزود: داریم به مردم امر می کنیم که چه چیزی را ببینید ، اما واقعیت این طور نیست ، مردم خودشان تصمیم می گیرند که چه چیزی را ببینند. زمانی که تلویزیون خودمان برای مخاطبانش سرگرمی نداشته باشد ، مردم سراغ سریال های ترکیه ای می روند و بیننده شبکه های ماهواره می شوند. این موضوع مانند تربیت بچه است ، همیشه که نمی شود با حکم و تنبیه کار را جلو ببریم. قصه های ما باید جذاب باشد و ازدل مردم بیرون بیاید.سوال فنی من این است واحد تحقیقات سازمان صدا و سیما از مردم نظرسنجی می کند؟ می داند مخاطبان چه چیز هایی را دوست دارند؟
عبدلی ادامه داد: الان در عصری به سر می بریم که تمام مسوولان رسانه ملی در فضای مجازی با مردم در تعامل هستند . یعنی آنها متوجه نمی شوند که مردم از این رسانه راضی نیستند؟ بارها مخاطبان در کامنت ها آنها را مورد خطاب قرار داده اند. مردم به جز برنامه «نود» و «دورهمی» کار دیگری را در تلویزیون نگاه نمی کنند. چرا همیشه در سریال های ما کسی که نقش منفی دارد اسمش ایرانی است؟ اینها یک دافعه برای سریال های ما محسوب می شود. مگر کسی که اسم مذهبی دارد ، حکم آمده است که هیچ وقت سمت کار خلاف نمی رود؟
بازیگر سریال «آخرین دعوت » ادامه داد: چرا مدیران تلویزیون  یک لیستی  از فعالیت بازیگران تهیه نمی کنند؟ بازیگران به دو دسته تقسیم شده اند ، افرادی که در تمام شبکه ها حضور دارند و افرادی که در هیچ سریالی حضور ندارند. بارها شده است یک تهیه کننده و کارگردان  برای خودشان بند درست کرده اند ، یعنی یک گروه واحد در سریال های مختلف حضور دارند و فقط برای رنگ آمیزی نقش هارا عوض می کنند. این عدم هماهنگی میان هنرمندان از مدیریت ضعیف نشات می گیرد. مخاطبان دل شان می خواهد بازیگران متفاوتی را در سریال ها ببینند.
شهرام عبدلی پیش از این در سریال هایی مانند : « دختری به نام آهو» ، «تبریز در مه» ، «سال های مشروطه» ، «نابرده رنج» و «فاصله ها» نقش آفرینی کرده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    2/880/375/000