«جشن دلتنگی» فیلمی شریف است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸
پوریا آذربایجانی:

«جشن دلتنگی» فیلمی شریف است

فیلم من شبیه هیچ یک از فیلم های دیگر یا کارگردانان آمریکای جنوبی نیست.

پوریا آذربایجانی کارگردان فیلم سینمایی «جشن دلتنگی»که یکی از منتخبان جشنواره فجر است در ارتباط با اینکه فیلم چه فاکتورهایی داشت که مورد توجه هیات انتخاب قرار گرفت؟ به صبا گفت: نمی دانم فیلم چه فاکتورهایی داشته،چون من در آن جلسات نبودم ،ولی از نظر خودم فیلمی بسیار شریف  و اورژینال است.از این نظر که این فیلم «من» است و شبیه هیچ یک از فیلم های دیگر یا کارگردانان آمریکای جنوبی نیست.

او در ادامه افزود:فیلمی است که من و همسرم که فیلمنامه نویس آن است، بدون هیچ سفارش و انگیزه پیچیده ای از تولید فیلم آن را نوشتیم و به روند تولید رسید . به نظرم خیلی شریف تولید شد و خیلی هم شریف به بخش مسابقه رسید، بدون اینکه فشار خاصی پشتش باشد.احساس می کنم جای خود را پیش مخاطبان حفظ خواهد کرد .اینکه بخواهیم بگوییم جوایز خاصی خواهیم گرفت یا نه خیلی زود است.

آذربایجانی در ارتباط با ایده ساخت فیلم توضیح داد: آدمی هستم که همیشه احساس می کنم روابط عادی آدم ها خیلی زیاد مهم است و به مرور دارد از بین می رود.آدم ها سعی می کنندبه جای اینکه همدیگر را ببینند و رو در رو موضوعات را به هم منتقل کنند، به یکدیگر «تکست» دهند، حتی دیگر زحمت «تکست» دادن را هم به یکدیگر نمی دهند.به دلیل این اتفاقات تصمیم گرفتم فیلمی بسازم که ببینم چقدر ارتباطات دنیای مجازی جدا از خوبی و بدی آن، زندگی مان را احاطه کرده است.با همسرم این فیلمنامه را نوشتیم و سپس به تولید رسید و الان بسیار خوشحالم که آن را ساختم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به خالی بودن نام بعضی از بزرگان در جشنواره پیش بینی می کرده که فیلم جزو منتخبان فجر باشد یاخیر؟گفت: اصولا زمانی که فیلمی را می سازم، طبیعی است تمام تلاشم را می کنم تا هر انرژی که در من و همه عوامل سازنده فیلم وجود دارد خرج شود و کار خوبی شود.اینکه فیلم در جشنواره فجر انتخاب شده اتفاق خوبی است،به این دلیل که ممکن است در اکران بازخوردهای خوبی داشته باشیم و مسائل دیگر.در عین حال زمانی که داشتم فیلم را به جشنواره فجر می دادم خیلی به این موضوع توجه نمی کردم که چه کسانی قرار است فیلم به جشنواره بدهند،چه از نسل خودمان و چه نسل های قبلی.ما فیلم را دادیم و انتخاب شد.حتی تا روز آخر خیلی برای مان روشن نبود که فیلم انتخاب می شود یا نه.فقط به عنوان یک انتخابی که باید انجام شود فیلم را دادیم به جشنواره و انتخاب شد.

او در پایان در ارتباط با فعالیت های جدیدش افزود:در حال حاضرکار جدیدی در دست ندارم.پیشنهاداتی وجود دارد ،ولی امسال به دلیل خستگی نمی خواهم کاری داشته باشم.از تلویزیون پیشنهاداتی دارم که طولانی مدت است و نمی دانم جان انجام دادن آن را دارم یا نه.برای سینما هم قصه ای را نوشته ام و هنوز تهیه کننده ای ندارد.ترجیح می دهم دوسه ماه آخر سال را به کارهای خودم بپردازم

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000