مردم ببیننده سریال های بی کیفیت ترکیه ای شده اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۷
هادی مرزبان:

مردم ببیننده سریال های بی کیفیت ترکیه ای شده اند

ما مهمان صداو سیما هستیم ، مهمان هم هرچیزی جلویش بگذارند مجبور است بخورد!

 هادی مرزبان کارگردان تلویزیون و تئاتر درباره علت کم کاری اش در تلویزیون به صبا گفت: زمانی که ما در تلویزیون مشغول بودیم ، آثار ماندگاری در این رسانه تولید می شد، اما مدتی است نگرش مدیران سازمان به سمت کارهای سطحی و ساده رفته است. به خاطر همین نگرش ها مدت هاست که سمت تولید آثار تلویزیونی نرفته ام.
وی درباره وضعیت تلویزیون توضیح داد: وضعیت کنونی تلویزیون مانند یک وزنه است که یک سمتش دست مدیران این رسانه و سمت دیگرش دست هنرمندان است. سیاست هایی که در تلویزیون حاکم است به سمت ساختار های ساده و بی محتوا  با فضاهای تکراری رفته است. حتی شبکه چهارسیما که در هفته یک شب را به تله تئاتر ها اختصاص می داد ، دیگر پخش این آثار را درکنداکتور  ندارد. ما مهمان صداو سیما هستیم ، مهمان هم هرچیزی جلویش  بگذارند مجبور است بخورد. مخاطبان هم همین حالت را دارند ، هرچیزی برایش پخش کنند  مجبور است نگاه کند و به آن سطح کیفی عادت می کند.  یادمان نمی رود زمانی مردم به سریال هایی مانند «مراد برقی» عادت کرده بودند. این سریال ها صرفا کارهای سرگرم کننده با سطح کیفی پایین بودند. 

وی افزود: اوایل انقلاب سطح کیفی و کمی کارها تغییر کرد و به همان اندازه انتظارات مردم افزایش پیدا کرد، اما این روزها حتی سریال هایی مانند «مراد برقی ها» هم ساخته نمی شود . سریال سازهای تلویزیون به سمت کارمندی عمل کردن رفته اند.
بازیگر سریال « امیر کبیر» ادامه داد: گفتن این نکته ضروری است ،مخاطبان رسانه  دیگر مردم سال ۵۷ نیستند. آنها سطح نگرش و سلیقه های شان بالا رفته است. متاسفانه سازمان صدا و سیما هم سطح مردم تغییر رویه نداده است. در حالی  که این رسانه رسالتش این است ، مردم را در این تغییر راهنمایی کند.به همین دلیل با کمال تاسف مردم ببیننده سریال های سطح پایین و بی کیفیت ترکیه ای شده اند. همه  آنهایی که مخاطب این سریال ها هستند از دیدن این نوع کارها احساس رضایت نمی کنند، اما تا زمانی که تلویزیون همپای آنها پیش نرود ، مردم چاره ای جز پناه بردن به این کار ها را ندارند. این تهاجم هایی که این روز ها در سطح جامعه شاهدش هستیم حاصل همین دهکده کوچک جهانی است که مردم با فشار دادن دکمه کنترل گیرنده های شان مخاطب برخی از برنامه ها وسریال ها می شوند.   

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است