فیلم هایی که مخاطب کمتری دارند پاییز اکران می شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۳
غلامرضا موسوی:

فیلم هایی که مخاطب کمتری دارند پاییز اکران می شوند

فیلمساز باید در ابتدا به این موضوع توجه کند که این فیلم را مخاطب باید ببیند.

غلامرضا موسوی در خصوص آشفتگی این روزهای اکران سینماها به صبا گفت: در اکران پاییزی، فیلم هایی اکران می شوند که مخاطب کمتری دارند. از این رو صاحبان فیلم با مشکل عدم استقبال روبه رو هستند، در نهایت سعی می کنند فرار رو به جلو داشته باشند. 
وی با اشاره به گروه هایی که درگیر این چالش هستند، توضیح داد: یک گروه افرادی هستند که فیلم های شان اساسا بدون در نظر گرفتن مخاطب ساخته می شود، شاید فیلم های شان در گروه هنر و تجربه نمایش داده شود. برخی نیز کسانی هستند که به پشتوانه امکانات دولتی فیلم ساختند و سودش را بردند. 
گروه دیگر بخش خصوصی هستند که باید جواب سرمایه گذار را بدهند. عده ای هم خودشان سرمایه گذاری کرده و فکر کردند با این کار پول شان برگشته و می توانند کار بعدی را انجام  بدهند. به هرحال کمتر افرادی هستند که فیلم های شان نمی فروشد یا مورد استقبال قرار نمی گیرد.
موسوی با بیان اینکه با انتقاد وارده در مورد عدم استقبال فیلم ها، موافق نیستم!بیان کرد: این که فیلمی فروش نکند و مورد استقبال قرار نگیرد و مقصر اصلی را سالن سینما و دیگران بدانند، به عقیده من بسیاری از این انتقادات وارد نیست!به خصوص این که امسال شورای صنفی نمایش دست به یک اقدام جالبی زده است. فیلمی که در گروه آزاد اکران می شود حداقل باید ۷ سالن سینما داشته باشد. از این رو هر فیلمی برای شروع  باید ۷ سالن در دو هفته داشته باشد. حال اگر این فیلم با استقبال مخاطب رو به رو شود سینمادار خودش درخواست سالن می دهد.
این تهیه کننده سینما در پایان خاطرنشان کرد: این فرافکنی ها همیشه وجود داشته و دارد، بنابراین باید دنبال راه حل بود. فیلمسازی که فیلم تولید می کند باید در ابتدا به این موضوع توجه کند که این فیلم را مخاطب باید ببیند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است