رونمایی از ساز «زیگورات» با پرفورمنس محیطی در تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۴
آستیاژ ضیائی خبر داد:

رونمایی از ساز «زیگورات» با پرفورمنس محیطی در تهران

«زیگورات» محصول دغدغه هایم در حوزه ایجاد مشارکت شهروندی با فضای عمومی شهری است.

آستیاژ ضیائی دانش آموخته برنامه ریزی شهری است که موسیقی را با ساز پیانو دنبال می کند، به بهانه نزدیک شدن به رونمایی ساز شهری «زیگورات» با این هنرمند گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
ضیائی درباره ایده پردازش و طرح این ساز شهری به صبا، گفت: «زیگورات» محصول دغدغه های من در حوزه ایجاد مشارکت شهروندی با فضای عمومی شهر است. این ساز دارای ساختاری کاربردی است که همه در هر سنی و با هر سطح آشنایی با موسیقی توانایی نواختن با آن را خواهند داشت.
این دانش آموخته برنامه ریزی شهری درباره ساز زیگورات توضیح داد: زیگورات یک ساز پنتاتونیک است که از مصالح مقاوم فلزی ساخته و برای استفاده در فضای باز شهری طراحی شده است.
این نوازنده پیانو درباره دلایل پرداخت به ساخت این سازگفت: صدای شهر تهران مدتی است که در حال تغییر و متناسب با آن نیز نظام حاکم بر روابط درونی شهروندان متفاوت شده است. تلاشم این بود تا با شناخت منظر شنیداری شهر تهران، جلوه ای جدید به آن اضافه کنم.
او درباره هدفش از پرداختن به این ساز شهری، عنوان کرد: زیگورات بهانه خوبی برای ایجاد همگرایی بین شهر تهران و تهرانیان است.
وی در پایان درباره رونمایی از «زیگورات» خاطرنشان کرد: این ساز در حال حاضر مراحل پایانی ساخت را پشت سر می گذارد و به زودی در یکی از اماکن عمومی- فرهنگی تهران به همراه پرفورمنسی محیطی با محوریت «زیگورات» رونمایی خواهد شد. پس از رونمایی، عموم مردم امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است