چیزی به اسم بازی تئاتری و سینمایی نداریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۱
مونا فرجاد:

چیزی به اسم بازی تئاتری و سینمایی نداریم

دوستانی که نمی توانند بازیگران چهره بیاورند باید کار عالی و درخشان تولید کنند.

فرجاد درباره حضور بازیگران چهره در تئاتر به صبا، گفت: به یاد دارم چند سال پیش دوستانی که در حوزه تصویر فعالیت می کردند، معتقد بودند  کسانی که بازیگر تئاتر هستند، نوع بازی های شان تئاتری است. زمانی اوایل دهه ۶۰ تئاتر در یک فضای متفاوتی بود و بین بازی های تصویر و تئاتر فاصله بود. در زمان حاضر این مرزها کمرنگ شده و چیزی به اسم بازی تئاتری و بازی سینمایی نداریم. این را هم قبول دارم، کسی که در تئاتر بازی می کند باید استایل درست روی صحنه قرار گرفتن را بلد باشد و صدا و فن بیان خوبی هم داشته باشد. فن بیان تئاتر مثل تلویزیون نیست که ته جملات خورده شود. خوب و درست ادا کردن کلمات حرف اول را می زند. 

وی ادامه داد: مردم اگر به هر بهانه و ترفندی به دیدن تئاتر بیایند و تئاتر جزو فرهنگ خانواده ها شود، اتفاق خوبی است. این رفتن به نمایش سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می شود و در نتیجه خوبی شامل حال تمام اهالی تئاتر می شود. اگر دوستانی نمی توانند بازیگران چهره بیاورند در عوض می توانند کار عالی و درخشانی انجام دهند. ایده های نو و خلاقانه ای را در حوزه تئاتر به وجود آورند و تمرین خوب کنند. کاری فاخر تولید کنند که همه بگویند یک گروه جوانی که نام آشنا نیستند، خیلی نمایش شان خوب است.
فرجاد در ارتباط با تاثیر تبلیغات در تئاتر توضیح داد:درست است که تبلیغات بزرگ مجازی و سطح شهری خیلی تاثیر دارد، ولی تبلیغات دهان به دهان مخصوصا در بین کسانی که تئاتر می بینند خیلی مثمرثمر است. اینکه سالن های تئاتر هرچند غیر استاندارد روز به روز بیشتر می شود خوب است و امیدوارم استاندارد هم بشود. اینکه ما فکر کنیم ۱۵- ۲۰ روزه می توانیم کاری ببندیم و توقع اقبال عموم هم داشته باشیم قطعا این اتفاق نمی افتد. تئاتر یک کار گروهی و روح جمعی است. باید تمرین زیاد داشته باشد تا آدم ها همدیگر را بشناسند، هم نوا و هماهنگ شوند تا یک صدای خوبی از صحنه نمایش بلند شود. اگر این وحدت ایجاد نشود معلوم است که نتیجه ای نخواهد داشت. زمانی محمد مساوات را کسی نمی شناخت و بازیگرانش شناخته شده نبودند، انقدر کارهای ویژه، فاخر و تمرین زیاد انجام داد که اسم محمد مساوات یک بِرَند شد و بین مردم شناخته شد و دوستش دارند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است